مسئول کمیته مربیان استان یزد گفت: مسائل و مشکلات زیاد، بانوان کشتی گیر یزدی را فیتیله پیچ کرد.

نرگس خسروی مربی سابق تیم ملی و مسئول کمیته مربیان استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: دختران کشتی گیر یزدی در سال‌های نه چندان دور با کسب مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های ملی و حتی جهانی ثابت کردند حرفی برای گفتن دارند.

او افزود: کشتی بانوان به دلیل برخی مشکلات مالی، نبود امکانات و سانس‌های مناسب ویژه بانوان و از همه مهم‌تر تعطیلی به خاطر محدودیت‌های کرونا به نوعی منحل شده است.

او ادامه داد:  کشتی بانوان استان یزد  در کشور دارای پتانسیل بالایی است، اما   هیچ تبلیغاتی در این خصوص انجام نمی‌شود به طوری که مردم با کشتی بانوان آشنا نیستند و استقبالی از این رشته نمی‌شود.

خسروی با بیان اینکه سال‌های گذشته بیش از ۵ ملی پوش روانه اردو‌های تیم ملی و مسابقات متعدد شده اند، افزود: پرونده ورزش کشتی بانوان استان در سال‌های اخیر درخشان بود، اما با ترجیح اکثر ورزشکاران به خانه نشینی ما تنها یک ملی پوش به نام یگانه غریب گشته در سطح ملی داریم و این برای ورزش استان خسارت است.

او در پایان از مسئول جدید هیئت کشتی استان خواست در دوره جدید به ورزش کشتی بانوان بیشتر اهمیت داده شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی این رشته همچون گذشته در استان یزد باشیم.

خسروی گفت: ورزش کشتی از سال ۱۳۸۳ ویژه کشتی‌گیران یزدی در تشک مبارزه آغاز شد، اما این روز‌ها اوضاع خوبی ندارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.