استاندار البرز گفت: قطعه اول و دوم این پروژه به طول ۵۳ کیلومتر ظرف ۲ ماه آینده با تکمیل ابنیه و پل تالاب صالحیه طبق وعده مجری و پیمانکار، به سرانجام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در بازدید از ابر پروژه ملی چرمشهر_آبیک در محدوده البرز با اشاره به این که این پروژه غدیر نامگذاری می‌شود، گفت: حدود ۴۳ کیلومتر از این پروژه ۱۵۸ کیلومتری در محدوده استان البرز قرار دارد.

شهبازی با بیان این که برآورد اعتباری این پروژه از آغاز، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و اکنون نیز هزار میلیارد تومان به آن افزوده شده، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و ۲ منطقه آن در البرز واقع شده است.

شهبازی گفت: این مسیر بعنوان یک ابر پروژه می‌تواند نقش بسزایی در تسهیل و تسریع حمل و نقل کشور و بویژه کاهش بار ترافیک خودرو‌های سبک و سنگین از محور‌های مواصلاتی البرز دارد.

او افزود: این مسیر تاثیر بالایی در بازگشایی ریه‌های تنفسی البرز دارد چراکه با بهره برداری از آن ۲۰ درصد بار ترافیک محور‌های مواصلاتی استان کاهش می‌یابد.

استاندار البرز گفت: اولین آزادراهی است که به گونه‌ای برنامه ریزی و طراحی شد که خودرو‌ها می‌توانند از آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز داشته باشند و قطعه اول و دوم این پروژه به طول ۵۳ کیلومتر ظرف ۲ ماه آینده با تکمیل ابنیه و پل تالاب صالحیه طبق وعده مجری و پیمانکار، به سرانجام می‌رسد.

شهبازی افزود: با توجه به مطالبات مردمی و باری که خودرو‌ها می‌توانند برای ۱۴ استان داشته باشند قطعات ۱ و ۲ از قطعات ۳ و ۴ اهمیت بیشتری دارند از این رو وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت بزرگراه‌های کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای این امر با اشتراک نظر، اهتمام ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.