استاندار بوشهر گفت: با وجود تحریم‌ها و فشار‌های مالی، چرخش چرخ توسعه کشور متوقف نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح تونل انحرافی سد دالکی با اشاره به اینکه روند توسعه کشور در شرایط تحریم متوقف نشده است، بیان کرد: امروز شاهد جنگ اراده‌ها در طرح‌های مهم و حیاتی هستیم و با وجود تحریم‌ها و فشار‌های مالی، اما چرخش چرخ توسعه کشور متوقف نشده که یکی از نمونه‌های بارز این امر، اجرای سد دالکی است.

او با قدردانی از مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء در اجرای این سد افزود: آغاز عملیات سد دالکی در زمان شروع تحریم‌ها بود و انتظار تسریع در اجرای طرح را نداشتیم، اما امروز شاهدیم کار بزرگی اتفاق افتاده و تونل‌های انحرافی سد به بهره برداری رسیده  است که این کار نقش مهمی در روند اجرای سد دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: تکمیل سد دالکی نقش مهمی در توسعه و آبادانی ۱۴ هزار هکتار نخیلات استان دارد.

گراوند افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۸۰ میلیارد تومان برای سد دالکی مصوب شد هر چند اجرای سد نیازمند اعتبارات بیشتری است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه وبودجه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بتوانیم شاهد باشیم که سد به مرحله آبگیری برسد.

او با تاکید بر تسریع در ساخت این سد، گفت: برای افتتاح بخش تونل‌های انحرافی سد، ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار با ۵۵۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات در حال ساخت سد دالکی است.

 تونل‌های انحرافی این سد که امروز افتتاح شد، با هدف هدایت آب به تونل‌های انحرافی و فراهم سازی بستر مناسب برای شروع عملیات خاکریزی فرازبند و به دنبال آن بدنه اصلی سد ایجاد شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا وارد این مقوله نشوید چون شما مسئولین وارد هر مقوله ای شده اید گندش را درآورده اید