به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع صلاحیتهای حرفهای معلمان در دوران پساکرونا اظهار کرد: توجه به نظام آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان ضرورت دارد. در شرایط فعلی حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل میکنند که اگر روند آموزشی و پرورشی درست روی آنها صورت گیرد، میتوانند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشند.
او ادامه داد: صلاحیت حرفهای معلمان در این مدارس هم حائز اهمیت است و یکی از ارکان موفقیت مدارس خواهد بود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه کار با دانش آموزان سمپاد به چند دلیل دشوار است، گفت: به دلیل تفکیکی که برای تحصیل این دانش آموزان ایجاد میشود و تیزهوشی آنها باید نگاه ویژهای به آنها شود همچنین سعی کردیم به توانمندسازی دانش آموزان از نظر مهارتهای زندگی بپردازیم.
او ادامه داد: معلمانی هم که باید این توانمندیها را به دانش آموزان بیاموزند نیاز است تا تواناییهایی همچون اعتماد به نفس واقعی، تمرین پذیرش شکست و تمرین گفتگو را در حود تقویت کرده باشند و مجهز به این سلاحها باشند.
مهاجرانی بیان کرد: دو دسته صلاحیت حرفهای اعم از مهارتهای نرم و مهارتهای سخت یا همان مهارتهای دانشی معلمان مورد توجه است.
در ادامه این جلسه محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا در عین تلخی مزایایی داشت، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، مفهوم جدیدی در روند آموزشی شکل گرفت.
او با اشاره به اهمیت حرفهای بودن صلاحیتهای حرفهای گفت: در این مورد باید به جنبه پداگوژی (روشهای نوین تدریس) توجه داشت یعنی فقط دانش کافی نیست و باید مهارت معلمی هم در این حرفه لحاظ شود بنابراین به صرف داشتن مدرک نمی توان وارد این حرفه شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: معلم کسی است که طراحی آموزشی بلد باشد و آن را در یادگیری دانش آموزان لحاظ کند؛ در این مسیر داشتن استانداردهای لازم ضرورت دارد.
امانی با تاکید بر اهمیت دانش فناورانه برای معلمان گفت: معلمان باید به تولید محتوا و فناوریهای جدید تسلط داشته باشند و به طور حرفهای در فضاهای آموزشی که تعبیه شده است، فعالیت کنند.
او با اشاره به اینکه بعد از کرونا آموزشها ترکیبی از آموزش مجازی و سنتی خواهد بود، بیان کرد: برای بهبود راندمان کار معلمان با بکارگیری تکنولوژی آموزشی و پداگوژی فضای یادگیری کاربردی را ارتقا میدهند و معلم مسئولیت یادگیری است.
امانی درباره فعالیت شبکه شاد تصریح کرد: شبکه شاد به تازگی راه اندازی شده است و به زودی امکان LMS شدن را پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/
آنقدر پولدار میشوم که مدارسی را بسازم که دانش آموزان به خاطر نمره از ... کتک نخورند و فحش و ... نشنوند. جوری به یک بچه یاد میدن که کلا از یاد گرفتن متنفر بشه.
حداقل اگر بچه هاتون رو فرستادید سمپاد ، انتظار بهترین شاگرد کلاس شدن رو ازش نداشته باشید . والا تو مدارس عادی میشه کنکور قبول شد ، هر چند که کنکور خودش هم غلطه .