لیندسی گراهام از طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی چینی تیک تاک در این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت بکارگیری شبکه اجتماعی تیک تاک در این کشور حمایت کرد.

گراهام در یک پیام توئیتری نوشت: «من نگرانی‌های کاربران و طرفداران آمریکایی تیک تاک را درک می‌کنم با این حال، حق با رئیس جمهور است که بخواهد اطمینان حاصل کند که چین مالک داده‌های خصوصی شما نشود.»

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد قصد دارد ممنوعیت بکارگیری شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا را در قالب یک فرمان امنیتی به امضا برساند.

نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند. گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز روز چهارشنبه موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کردند و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

پیشتر، سخنگوی تیک تاک با اشاره به اینکه اطلاعات کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی در سروِر آمریکایی ذخیره می‌شود، به تهدیدات ترامپ پاسخ داد.

در پی تهدید ترامپ به ممنوعیت کاربرد شبکه تیک تاک در آمریکا، شرکت آمریکایی مایکروسافت از خرید این اپلیکشن صرفه نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کمال
۱۲:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خوب واتساپ و تلگرام هم اطلاعات کاربران کشورهایی دیگر را می دوزند.
پس چرا وقتی در کشوری انها قدغن می شد این هم سرصدا درست می کنید.
آخرین اخبار