امام جمعه موقت کاشان:

شیخ‌فضل‌الله نوری هزینه ولایت‌باوری اش را پرداخت کرد

سخنران حرم بانوی کرامت(س) گفت:شیخ‌فضل‌الله نوری با به شهادت رسیدن در راه آرمان هزینه ولایت باوری اش را پرداخت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام  احتشام کاشانی،امام جمعه موقت کاشان طی سخنانی به مناسب سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری که شامگاه شنبه از صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) پخش شد، گفت: از وقتی که ماجرای غدیر خم رقم خورد و برای مجاهدین حقیقی و اهل بصیرت و صبر مشخص که بعد از رسول خدا چه کسی عهده دار مقام ولایت و امامت جامعه است خوشحالی متفاوتی برای ولایت باوران رقم زده شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: خوشحالی مومنین از این جهت بود که مولا و مقتدای خود را شناختند و نشاط در عمق وجود آن‌ها شکل گرفت، اما شکنجه‌ها؛ زندان‌ها، تبعید‌ها و شهادت در انتظار ولایت باوران حقیقی بود.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: ولایت باوران طی تاریخ هزینه این اعتقاد را پرداخت نموده اند چرا که بدون هزینه، ولایت باقی نمی‌ماند و عده‌ای از آبرو و جان خود در این راه گذشتند و تا آخر با ولایت ماندند.

او افزود: دفاع از آرمان‌های ولایی دین در طول تاریخ بسیار بوده و ابوذر‌ها کتک خورده و میثم‌ها بر سر دار رفتند و ماجرای کربلا رقم خورد و همین طور تاریخ ادامه داشت تا نوبت به امثال شیخ فضل الله رسید.

سخنران حرم مطهر ادامه داد: تاریخ انباشته است از مظلومیت‌ها، شهادت‌ها، تبعیدها و زندان‌های ولایت باوران و حامیان مکتب حقیقی اسلام چرا که دوستان واقعی ولایت هزینه ولایت باوری خود را پرداخت کردند و امثال شهید فضل الله نوری از مصداق بارز ولایت باوران تاریخ است.

امام جمعه موقت کاشان تاکید کرد: مگر شهید شیخ فضل الله نوری چه کرده بود و چه می خواست که او را به دار آویختند و در پای چوبه دار به خوشحالی پرداختند؟! آیا جز این بود که شهید مخالف مشروطه انگلیسی بود.

او عنوان کرد: کلام و سخن این شهید بزرگوار این بود که با مجلس شورای ملی مخالف نیست و با قانونمندی و عدالتخواهی زاویه ندارد، اما با شورا و عدالتخواهی پاریسی و انگلیسی مخالف است و عدل انگلیسی را قبول نداشت و با عدلی که توصیه مکتب اسلام است موافق بود.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی در ادامه گفت: شهید شیخ فضل الله نوری می‌گفت قانون و شورایی که از انگلیس و… بیاید قطعا به صلاح مسلمین و مکتب اسلام نیست، اما روشن فکر‌ها و متحجرین مقابل این شهید بزرگوار قد علم کردند.

او افزود: شیخ بزگوار را تنها گذاشتند و دشمن تا جایی که می‌توانست جسارت کرد و شیخ شهید را بدون محاکمه به دار آویخت.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: تاریخ انباشته است از مظلومیت ها، شهادت ها، تبعید ها، زندان‌ها و… ولایت باوران و حامیان مکتب حقیقی اسلام چرا که دوستان واقعی ولایت هزینه ولایت باوری خود را پرداخت کردند و امثال شهید فضل الله نوری از مصداق بارز ولایت باوران تاریخ است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار