در نشست شورای فنی استان هرمزگان با تصویب اعضا، قرارداد پیمانکاری دو طرح ورزشی فسخ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، استاندار هرمزگان  گفت:  موضوع قرارداد سالن ورزشی رضوان بندرعباس با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان و سالن ورزشی کرگان میناب با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان که از سال ۹۴ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود به دلیل طولانی شدن و ترک اجرای  طرح  با اخطار مکرر به پیمانکار و اقدام قانونی، بررسی و فسخ شد.

فریدون همتی افزود: اجرای این دو طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۶۰ درصدی توسط پیمانکار رها شده بود که بازگشت خسارت های وارده از طریق قانونی در حال پیگیری است و هیچ طرحی در آینده به این شرکت واگذار  نخواهد شد.

او گفت: با پیمانکارانی که ناموفق عمل کرده و باعث هدر رفت بیت المال شده اند مطابق مقررات با آنها  برخورد می شود تا از این پس هم دستگاه و هم پیمانکار وظیفه خود را در چارچوب شرح قراردادی که منعقد شده به لحاظ زمانی، کیفیت و مبلغ قرارداد رعایت کند و در پی آن خدمتی به مردم و جامعه داده شود.

فریدون همتی گفت : پیمانکاران باید نسبت به اجرای  طرح ها احساس مسئولیت کنند و آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر بندرعباس در زمان بارندگی ها یکی از مشکلات مهم شهری است که استانداری هرمزگان دستور علل و بررسی این موضوع را در شورای فنی صادر کرده بود.

همتی افزود : گزارش نحوه و روند عملکرد اجرایی  طرح جمع آوری و دفع آبهای سطحی شهر بندرعباس بررسی شده است،با توجه به بارندگی ها و آبگرفتگی های سطح شهر در سال گذشته، ثابت  شد که اجرای این  طرح دقیق نبوده است و نتوانسته مشکل شهر را  بر طرف کند.

استاندار هرمزگان گفت:آبگرفتگی شهر مردم را بسیار اذیت  می کند و تحمل این موضوع برای ما بسیار سخت بود به همین دلیل بررسی جدی این  طرح در دستور کار قرار گرفت.

همتی افزود: پس از مشخص شدن قصور در اجرای  طرح، مصوب شد شهرداری به عنوان کارفرما ، مجری و مشاور طرح در زمان معین نسبت به اصلاح ایرادات اقدام  کند و در غیر اینصورت از طریق قانون و دستگاه قضا برخورد لازم انجام می شود.

انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.