اسفندیار تاجمیری فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به تبدیل وضعیت شهرستان از سفید به نارنجی (هشدار) در روز‌های اخیر بر حساسیت و مراقبت اعضاء تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تشدید نظارت در بخش‌های عمومی و اداری با محوریت شبکه بهداشت و راه اندازی کارگروه نظارت ابلاغی با هماهنگی و پشتیبانی معاونت برنامه ریزی فرمانداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های اداری و مجوزات مربوط به تولید ماسک، اداره صمت برنامه ریزی لازم را جهت تولید و توزیع ماسک پارچه‌ای و همچنین عرضه ماسک طبی در سطح شهرستان انجام دهد.

تاجمیری با توجه به منع شدن برگزاری مراسمات جشن و ترحیم و همایش و سمینار توسط ستاد ملی اقدامات افزود: اطلاع رسانی ایجابی و سلبی توسط اعضای مرتبط در ستاد انجام شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مدیریت آرامستان‌ها و پیش بینی تیم‌های اقناعی و توجیهی پیشگیری‌های لازم را معمول نمایند و کمیته اطلاع رسانی ستاد در این زمینه فعال شود.

فرماندارشهرستان، با اشاره به برگزاری کنکور ارشد در ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد و کنکور سراسری در ۳۰و۳۱و مرداد و ۱ شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر، تصریح کرد: شهرداری با همکاری ناحیه مقاومت بسیج در زمینه ضدعفونی محل‌های برگزاری کنکور سراسری و کارشناسی ارشد با دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر همکاری نماید و همچنین شبکه بهداشت و درمان در انجام غربالگری و پیش بینی امکان تأمین ماسک برای مراجعین هماهنگی نماید.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان شاهین شهر، با تاکید بر تعطیلی پارکینگِ بوستان‌ها و آرامستان‌ها، خاطرنشان کرد: شهرداری شاهین شهر ضمن محدودسازی‌های فیزیکی لازم در پارک‌ها و بوستان‌ها و اطلاع رسانی‌های محیطی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و فرماندهی انتظامی نسبت به فعال نمودن اکیپی برای ارائه تذکر و رعایت فاصله گذاری و ... به استفاده کنندگان اقدام نماید و همچنین از شهرداری‌های شاهین شهر، گز و گرگاب خواست در زمینه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در واحد اتوبوسرانی ذیربط هماهنگی و تدبیر نمایند.

فرماندار از مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست از واصل شدن دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه به کووید ۱۹ توسط گروه‌ها و اصناف مورد نظر و اجرایی شدن آن‌ها در بازرسی‌های میدانی اطمینان حاصل کند همچنین رعایت مراقبت‌های بهداشتی در ادارات و نهاد‌های شهرستان کما فی السابق تحت نظارت و تذکر باشد.

تاجمیری تاکید کرد: شهرداری شاهین شهر ضمن تسریع در راه اندازی محل مورد نظر برای فلافل فروشی‌ها در کمپ گردشگری که دارای زمانبندی بوده، نسبت به جمع آوری و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد مجوز با توجه به مخاطرات بهداشتی آن‌ها اقدام نماید و شبکه بهداشت و درمان در این خصوص نظارت و اقدامات قانونی لازم را معمول نماید.

اسفندیار تاجمیری در خصوص برنامه‌های ماه محرم و مناسک مربوطه با توجه به تصمیم ستاد ملی افزود: هماهنگی‌های لازم در شهرستان با حضور مسئولین و افراد ذینفع توسط فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شود.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهرستان مربوط به کنترل اجاره‌های مسکن گفت: اتحادیه و اتاق اصناف با قید فوریت واحد‌های آژانس مسکن غیرمجاز مطلق (فاقد هرگونه ارتباط با اتحادیه) را جهت پلمپ و اعمال قانون نظام صنفی به اداره اماکن انتظامی معرفی و به صورت آنی اعمال قانون شود و مهلت سه ماهه‌ای به اتحادیه برای ساماندهی فعالیت واحد‌های دست اقدام دار می‌شود و تأکید می‌گردد در این مدت فرایند‌های اداری و آموزشی متقاضیان برای صدور پروانه توسط اتحادیه پیگیری و اجرایی شود.

فرماندارشهرستان شاهین شهر و میمه با توجه به تصویب نامه هیأت وزیران در رابطه با راه اندازی سامانه املاک و مصوبه ستاد ملی در رابطه با لزوم ثبت معاملات و اخذ کدرهگیری از این سامانه، ازشهرداری‌ها و ادارات امور مالیاتی، ثبت اسناد و پلیس راهنمایی و رانندگی خواست حسب مورد همکاری‌های ایجابی و بازدارنده را با اتحادیه املاک در راستای قانونی و ثبتی شدن معاملات مسکن داشته باشند و ضمن مدیریت مراجعین وضعیت به سمت اخذ قرارداد‌های رسمی سوق داده شود.
تاجمیری با توجه به وضعیت خاص شاهین شهر به ویژه نرخ مهاجرت و شرایط خاص برخی از محلات شهر گفت: کمیته ساماندهی اجاره‌های مسکن با هدف منطقه بندی قیمت‌های اجاره بها با محوریت معاونت برنامه ریزی فرمانداری و حضور اتحادیه و اعضای مرتبط تشکیل و ظرف مدت یک هفته قیمت‌های منطقه بندی را احصاء و نسبت به اطلاع رسانی و اجرایی شدن آن برنامه ریزی اهتمام نمایند.

تاجمیری افزوو: اتحادیه املاک گزارش فعالیت‌های غیرمجاز افراد و برهم زنندگان بازار و قیمت‌ها را در گروه‌ها و کانال‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی به پلیس فتا جهت اعمال قانون با همکاری دادستان شهرستان ارائه نماید.

او تصریح کرد:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تصمیمات ستاد ملی در زمینه درصد اجاره بهاء و نیاز مبرم شهرستان با ایجاد هماهنگی لازم بین رسانه‌های محلی نسبت به راه اندازی پویش نه به گرانی اجاره بهای مسکن و ترویج آن اقدام فوری نماید.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.