عربستان سعودی اعلام کرد از ورود بیش از دو هزار نفر از افرادی که بدون مجوز قصد ورود به اماکن مقدسه را داشتند، جلوگیری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سخنگوی نیرو‌های امنیتی مراسم حج اعلام کرد نیرو‌های امنیتی در مکه مانع ورود بیش از دو هزار نفر از افرادی شدند که به شکل غیرقانونی تلاش داشتند تا بدون داشتن مجوز و با وجود محدودیت‌های اعمال شده، وارد اماکن مقدسه شوند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ۲۰۵۰ نفر از افرادی را که دستورالعمل‌های ورود به اماکن مقدسه را نقض کردند، متوقف کرده و اقدامات قانونی علیه آن‌ها اتخاذ شذه است.

بر این اساس، جریمه‌هایی که بر ورود غیرقانونی افراد به مکه در نظر گرفته شده، از نوزدهم ژوئیه (۲۹ تیر) و پیش از آنکه مراسم سالیانه حج امسال آغاز شود، اجرایی شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی تأیید کرد هر کسی که ورود به اماکن مقدسه را بدون داشتن مجوز در طول مراسم حج امسال نقض کند، ده هزار ریال سعودی (معادل با دو هزار و ۶۶۶ دلار) جریمه خواهد شد.

بر این اساس، تنها ده هزار  نفر از افرادی که ساکن عربستان بودند، اجازه داشتند تا در مراسم حج امسال شرکت کنند. این در حالی است که در سال گذشته، مراسم حج با حضور حدود دو و نیم میلیون نفر از سرتاسر جهان برگزار شده بود.

پیشتر عربستان سعودی از اعمال محدودیت‌هایی به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داده بود. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عربستان سعودی پروتکل‌های ایمنی و محدود کننده شدیدی را برای مراسم حج امسال ابلاغ کرده بود. بر پایه این پروتکل، تمامی زوار، کارمندان اماکن مقدسه و مسئولان حج می‌بایست در همه زمان‌ها ماسک می‌زدند و دست زدن و بوسیدن کعبه و حجرالاسود ممنوع اعلام شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار