گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی از اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست‌وزیر این کشور استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (اینا)، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف عراقی از اقدام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در تعیین زمان انتخابات زودهنگام در این کشور استقبال کردند.

ائتلاف نصر امروز شنبه با استقبال از تعیین ششم ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان زمان اجرای انتخابات پارلمانی، با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: امیدواریم تمامی مؤسسات و نیرو‌های سیاسی با همبستگی به دنبال بر طرف کردن موانع در خصوص قانون انتخابات، عملکرد کمیسیون (انتخابات) و نیز رویه دولت در تضمین انتخاباتی پاک و آزاد، به دور از تقلب باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعتبار تمامی یک نظام سیاسی، منوط بر روند انتخابات آتی، پاکی آن و بیان قدرت ملت و آرمان‌های آن در کنار تشکیل دولتی ملی که قادر بر ترسیم مسیر‌های منحصر به فرد برای خدمت به ملت و دولت باشد، وابسته است.

همچنین عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در توییتی، از برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور استقبال کرد.

عمار الحکیم در حساب توییتری خود نوشت: تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست وزیر، گامی موفقیت آمیز و در مسیر صحیح بوده و نشانگر اراده دولت بر وفای به عهد خود است. ما از طرف‌های قانونگذار می‌خواهیم از این امر پشتیبانی کرده و روند تصویب یک قانون انتخاباتی محکم را تکمیل کنند؛ برگزاری انتخابات بصورتی شفاف و عادلانه‌ای که بیانگر اراده ملت باشد و به دور از فشار‌ها و سیاسی کاری‌ها صورت پذیرد.

گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در یک سخنرانی تلویزیونی روز گذشته از جزئیات انتخابات زودهنگام آتی در این کشور پرده برداشت.

در این سخنرانی، مصطفی الکاظمی اعلام کرد دولتش قصد دارد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی‌ها خواست تا به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق‌های رأی بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار