رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : هدف از هدایت تحصیلی راهنمایی دانش آموزان و خانواده آنان به مناسبترین رشته براساس علاقه، استعداد و توانمندی براساس امکانات تحصیلی در استان و جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شفیع امینی مقدم رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جذب مشاغل، ایجادکارآفرینی و جلوگیری از بیکاری در هدایت تحصیلی دنبال می‌شود، گفت : در استان با نرخ بالای بیکاری و تراکم بالای دانش آموزان در رشته تجربی و از سوی دیگر وجود رشته‌های کاربردی فعلی در هنرستان‌های استان مواجه هستیم.

او گفت : علاوه بر هنرستان ها، مراکز فنی حرفه‌ای استان در هدایت تحصیلی مورد توجه قرار دارد چرا که ترافیک داوطلبان کنکور تجربی، خالی ماندن رشته‌های ریاضی و حتی فنی را به دنبال دارد.

او افزود: از همین رو خانواده‌ها باید نگاه واقع بینانه‌ای به انتخاب دانش آموزان داشته باشند تا با توجه به نیاز استان و متناسب با توانمندی دانش آموز صورت گیرد.

رسانه‌های جمعی مشاوران برون سازمانی هستند

امینی مقدم به تاکید مدیرآموزش و پرورش استان و معاونت آموزش متوسطه بر هدایت مناسب دانش آموزان در دوره متوسطه دوم اشاره کرد و افزود: با این اقدام هرچند که از تراکم دانش آموزان در رشته تجربی کاسته شده، ولی باید به اهمیت رسانه‌های جمعی به عنوان مشاورین برون سازمانی از آموزش و پرورش تاکید کرد.

این مسئول افزود: این رسانه‌ها به عنوان بازوی دیگر یک مشاور خوب و هدایتگر می‌توانند موجب تشویق و ترغیب خانواده‌ها در هدایت درست فرزندان شوند، رشته‌هایی که علاقه‌مند باشند و آینده شغلی خوبی داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.