معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا نسبت به کلاهبرداری سودجویان از شهروندان به بهانه فروش مسکن هشدار داد.

سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در بررسی اقدامات پلیسی متوجه شدیم که برخی افراد سودجو از طریق آگهی‌های تبلیغاتی فروش مسکن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: سودجویان در این روش با ارائه پیشنهاد‌های وسوسه انگیز و متقلبانه، شهروندان را برای پیش خرید یا مشارکت در ساخت مسکن ترغیب کرده و پس از جلب اعتمادشان، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ امینی تصریح کرد: شهروندان باید از صحت و سقم اسناد ارائه شده از سوی فروشندگان مسکن اطمینان حاصل کرده و سپس قرارداد مورد نظرشان را در بنگاه‌های معاملات ملکی که دارای مجوز از سوی اتحادیه مشاوران املاک هستند، منعقد و کد رهگیری معتبر را از این مراکز دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: ضروری است تا کد رهگیری دریافتی توسط خریداران از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور استعلام شود.

وی افزود: انجام این کار مانع از فروش مجدد یک ملک به افراد مختلف شده و در این رابطه از ضرر و زیان احتمالی سایر خریداران هم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ امینی تأکید کرد: هموطنان قبل از اقدام به هر گونه خرید و فروش ملکی، مشخصات ملک را با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت دهند و در صورت لزوم، اصالت اوراق و اسناد به ویژه اسناد املاک قدیمی را توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار