بانوی هنرمند خوزستانی با دوخت لباس بختیاری ۵ مرتبه نشان ملی دریافت کرد.

فاطمه چراغیگاه بانوی هنرمند خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در سن ۱۲ سالگی از مادرم دوخت لباس‌های بختیاری را آموزش دیدم و در کنار او شروع به تولید لباس‌های این قوم نمودم و در این راه موفق به کسب نشان ملی شدم.

او در ادامه بیان داشت: در کنار بافنده ها‌ی شهرستان اندیکا و اهواز اقدام به دوخت لباس کردم و تمام تلاش خود را برای تولید لباس با کیفیت به کار گرفتم که در این زمینه موفق به دریافت ۵ نشان ملی با طرح چوقا، کیف پول با طرح چوقا و کوسن شدم.

چراغیگاه تصریح کرد: به دلیل علاقه زیاد در تولید لباس‌های مردانه و زنانه بختیاری، به طور جدی فعالیت خود را ادامه دادم و به ۵۰ کارآموز در رشته‌های مختلف آموزش‌های دوخت لباس ارائه کردم.

این تولید کننده لباس‌های بختیاری ادامه داد: زمان دوخت لباس‌ها متفاوت است و معمولا ۲۵ روز تا یک ماه زمان برای تولید لباس زنانه صرف می‌شود و  عمدتا از طریق بازارچه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی یا مراکز فروش البسه محلی کار‌های تولید شده را عرضه می‌کنیم.

او گفت: از مسئولان استان خوزستان انتظار می‌رود که از صنعتگران حمایت کنند تا بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند و لازم می‌دانم از حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکر و قدردانی کنم.

یکی از رشته های اصیل و بومی صنایع دستی، دوخت لباس های محلی بختیاری است که ریشه در فرهنگ و تاریخ این دیار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.