ایران جزو ۲۰ کشور پر مصرف برقی؛ شدت مصرف برق ایرانیان ۴ برابر جهان!

در حال حاضر کشورمان با ۲۲۱ میلیارد کیلووات ساعت، رتبه هجدهم مصرف برق در جهان را به خود اختصاص داده است.

مصرف برقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به گرم شدن هوا و افزایش دمای در اکثر نقاط کشور انرژی افزایش یافته است، ایران به عنوان یکی از سه قطب اصلی تولید انرژی در دنیا، با تداوم وضعیت مصرف انرژی در کشور، در یک دهه آینده، احتمالاً وارد کننده انرژی خواهد شد.

طبق آمار‌های انجام شده مصرف انرژی در دو ماهه تابستان امسال مصرف انرژی روز به روز در حال افزایش است شدت مصرف انرژی در ایران چندین برابر ژاپن و نروژ، ۷ برابر کشور‌های پیشرفته اروپایی، ۳ برابر عربستان سعودی و ۴ برابر ترکیه و متوسط جهان است.

ایران شانزدهمین کشور تولید کننده برق در جهان

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صنعت برق ایران در سال ۲۰۱۷ با تولید ۲۶۵ میلیارد کیلووات ساعت برق، رتبه شانزدهم تولید برق در دنیا و رتبه دوم منطقه پس از عربستان سعودی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورمان نیز با ۲۲۱ میلیارد کیلووات ساعت، رتبه هجدهم مصرف برق را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار‌های بین‌المللی، ایران به لحاظ میزان مصرف برق با کشور‌های ترکیه، اسپانیا و استرالیا هم‌گروه است.

سخنگوی صنعت برق کشور در ادامه رشد مصرف سالیانه برق کشور در ۴۰ سال گذشته را به دلیل رشد اقتصادی حدود ۷ درصد خواند و  تصریح کرد: تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در همه سطوح مصرفی از قبیل بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی را در استمرار تامین برق مطمئن و پایدار و بدون اعمال هیچگونه خاموشی درفصل گرم امسال، کارساز است.

رجبی مشهدی گفت: پایداری شبکه برق کشور در ۱۶ سال گذشته و عدم وقوع خاموشی گسترش یافته در کشور را در مقایسه با کشور‌های غربی همچون آمریکا که در این سال‌ها خاموشی‌های گسترده و طولانی را تجربه کرده، افتخارآمیز و با تکیه بر توانمندی فنی و مهندسی نیرو‌های نخبه و توانمند ایرانی و تولید بیش از ۹۰ درصد تجهیزات شبکه در کشور حاصل شده است.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: از سوی دیگر تلفات شبکه برق ایران از ۱۱.۹۳ درصد در سال ۱۳۹۴، به ۱۱.۵۴ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته ضمن اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی از حدود ۳۷.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۳۷.۹ درصد در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید

براساس این گزارش، میانگین مصرف برق در خانه‌های اروپا ۳۶۰۰ کیلووات ساعت در سال است که دو برابر بیشتر از مصرف برق در خانه‌های چین و سه برابر بیشتر از میانگین مصرف در خانه‌های هند است. این در شرایطی است که پایین‌ترین میانگین مصرف برق خانگی مربوط به نپال است که برابر معادل ۳۲۰ کیلووات ساعت در سال برق در این کشور مصرف می‌شود.

ما ایرانی‌ها ۴ برابر بیش از جهان برق مصرف می‌کنیم

همچنین بر اساس آمار جهانی در ایران شدت مصرف انرژی از تمام کشور‌ها بالاتر است و چهار برابر متوسط مصرف انرژی در دنیا شدت مصرف انرژی داریم؛ در این میان شدت مصرف انرژی الکتریکی سه برابر این مقدار بوده و این ناشی از یک مشکل نهادینه شده در مصرف انرژی کشور است.

با توجه به آمار آژانس بین المللی انرژی تا سال ۲۰۳۰ رشد مصرف کشور‌های صنعتی و توسعه یافته محدود شده، ولی کشور‌های غیر صنعتی به شدت با رشد مصرف انرژی روبرو هستند که این امر بسیار نگران کننده است.

البته کشور‌هایی مانند آمریکا و اروپا به سمت کاهش مصرف انرژی پیش می‌روند، ولی این امر در خاورمیانه و خصوصاً ایران رو به افزایش است و در واقع ایران کشوری است که در آن مصرف انرژی الکتریکی تبدیل به ثروت نمی‌شود و به هدر می‌رود که این امر بخاطر اسراف در مصرف انرژی برق در کشور است.

اما سایر انرژی های در ایران چگونه مصرف می شوند؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا و میزان بالا رفت آب در کشور هر روز این عدد به بیش از حد نرم جهانی نزدیک می‌شود به طوری که ایران هم‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است.

طبق برآورد سال گذشته «مؤسسه منابع جهان» در «اطلس خطرات آبی» ایران در رده چهارم بعد از قطر، رژیم اشغالی و لبنان در نزدیک شدن به «روز آخر» یعنی روزی که منابع آبی در آن ممکن است به پایان برسد، قرار دارد.

افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب در کشور

این درحالی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: یکی از خصوصیات و یا مشکلات شبکه آب در کشور سیستم یک شبکه‌ای بودن است و آب مصرف بهداشتی و شرب یکسان است و کیفیت آب یکی است و باید خود افراد به عنوان مسئله اخلاقی آن را مورد توجه قرار دهند و تاثیرگذاری بر قانون، تعرفه و قیمت، پایبندی اخلاقی است و جزء آموزه‌های دینی می‌باشد و بر این امر واقف هستیم که جریمه اسراف کردن، کاهش نعمت است.

وزیر نیرو تصریح کرد: چنانچه در شستشوی دست‌ها، ده‌ها لیتر منابع آبی مصرف شود، به واسطه سرمایه‌گذاری سنگینی که برای انتقال ده‌ها کیلومتر منابع آبی صورت می‌گیرد، به طور قطع در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود که امید است در ماه مبارک رمضان که مردم از شرایط روحی و روانی ویژه‌ای برخوردار هستند، رعایت الگوی مصرف را سرلوحه قرار دهند و این اخلاق حسنه را در خود نهادینه کنند.

مصرف گاز در کشور نزولی شد

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در گزارشی موسوم به مرور آماری انرژی جهان از سهم ۹ درصدی ایران در کل ذخایر اثبات شده نفت خام و سهم ۱۶.۱ درصدی ایران از کل ذخایر اثبات شده گاز جهان خبر داد.

بر اساس این گزارش ذخایر اثبات شده نفت ایران در پایان سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۵۵.۶ میلیارد بشکه تخمین زده شده است. این رقم نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. ذخایر اثبات شده گاز ایران نیز در پایان سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳۲ تریلیون مترمکعب بوده که این رقم نسبت به سال قبل افزایش یا کاهشی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۱۶:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بنده به عنوان تکنسین برق با 30سال سابقه با علم واطلاع عرض میکنم اضافه مصرف عمده ایرانیان را عده ای مسببند که با انشعاب غیر مجاز دستکاری کنتور...بی مهایا برق مصرف میکنند وکم نیستند.درروستاها قریب به نیمی از مصرف کنندگان با برق مجانی دهها برابر نیمه قانونمندمجانی برق مصرف میکنندادارات برق محلی هم معمولا آشناست.وگاه خوداداره برق برای خودیها باعلم به عدم بازرسی برق مجانی ایجاد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سرانه مصرف در ایران پایینتر از سطح جهان است .شاید مصرف برق برادران عراقی را هم به پای مردم ایران گذاشته اید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
انقد دروغ نگین بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
قشنگ نیروگاه برق ها را زیاد کنند . هزینه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط برخی مردم نیستند که پرمصرف هستند یا اسراف میکنند؛ در بسیاری از نهادهای دولتی، سربازخانه ها، مهمانسراها، مساجد و پارکها که هرکدام دارای تالارهای پذیرایی یا غذاخوری، موتورخانه، حمامها و سرویسهای بهداشتی هستند با وجود اینکه ممکنه اخیراً بخاطر کرونا فاقد تردد یا کم تردد باشند هیچ اهمیتی به میزان مصرف آب یا برق و گاز داده نمیشه و نظارتی صورت نمیگیره. من به عینه دیدم شیر آب پادگان خراب میشه و یکهفته طول میکشه تا مسئولش بیاد و آب را بند بیاره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خونه نوساز درب حال ساختیم ،،دو طبق جلوش
نور نداریم ،،،ازصبح تا شب لامپ روشن ،،
تقصیر ماست خونه نور نداره
مهندس ناظر رو نور خونه نظر نداده
همه خونه مجاور ما هم.نورگبر نیستند ،حتی تابستان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
متاسفانه ایران در تمام چیزهای بد اول است . مانند : آمار اختلاس ، نرخ طلا و ارز و سکه ، نرخ خودرو ، نرخ مسکن و نرخ اقلام غذایی و دارویی و...
اما در چیزهای خوب آخر است . مانند : سرانه کتابخوانی ، سرانه امید به زندگی ، اخلاق و فرهنگ ، قرآن خوانی و نماز خوانی ، رتبه های علمی و پژوهشی (مثل رتبه دانشگاه ها در جهان ) و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
این آمار رو از کجا آوردی؟ توی اختلاس اوله؟ گلدمن ساکس و فقط یه فقره ۵۰۰ میلیارد دلاری که بالا کشید مربوط به ایرانه؟ وضع اقتصادی خرابه و متاسفانه فرهنگ مصرف عده زیادی از مردم هم افتضاحه ولی دلیل نمیشه سو استفاده کنی و هرچی توی کشورهای دیگه صد پله بدتره رو به ایران نسبت بدی. بله ما هم مشکلاتی داریم و باید سعی کنیم خودمونو اصلاح کنیم ولی در مورد بیشتر این چیزایی که گفتی خدا رو شکر ایران وضعش به مراتب بهتر از کشورهای دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۴۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
اگر اینو میدونین پس یه حرکتی بزنین از بهسازی شبکه تا محصولاتی که برق مصرف میکنن ساخت نیروگاه خورشیدی و و و ..چطور هم پر مصرفیم هم برق میفروشیم هم قطع برق داریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مصرف برق لوازم ایرانی 10 برابر استاندارد جهانی هست
اینم در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
منبعی برای این ادعا دارید؟ ده برابر بیشتره یعنی ۹۰۰ درصد مصرف بالاتر. تکنولوژی جنگ جهانی دوم هم فکر نمی‌کنم اینقدر بازدهش پایین باشه. بعد خیلی از این لوازم برقی از خارج وارد شدند. بیشتر از کشورهایی مثل کره و ژاپن و چین و بعضا کشورهای اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خدا نیاره اینجا الا ۲۰دقیقه برق رفته سیرجان جهنمه البته ما داخل یکی از روستاهاش هستیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
والا ترکیه و تاجیکستان و ارمنستان و گرجستان و ... تمام شهرشون تاصبح چراغای خیابونا روشنه ،شبشون مثل روز روشنه
اما در محله ی ما چراغای کوچه و خیابون چندین ساله خرابه و شب از ترس نمیشه رفت بیرون باید با نور موبایل بری اشغال بندازی

الان ما بیشترین برقمون داره کجا مصرف میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
تماس بگیرید با ۱۲۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
وقتی از این خبرا میشنویم دلمون میریزه !!!چون بعد یکی دو ماه میخان قیمت برق و اب وگاز و ...چند برابر کنن همیشه با این جور خبرها شروع میشه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران کشوریه که از نظر آب و هوا جزو کشورهای گرم و خشک به حساب میاد و مشکلات زیر ساخت ها و اصولی نبودن ساخت خانه ها و غیره بماند ولی مدام تکرار کردن این جمله کم مصرف کنیم تا همیشه مصرف کنیم همیشه کارساز نیست مخصوصا برای برق شما مدام میگید هزینه این و اون فلان قدره ولی مثلا همین نیروگاه اتمی بوشهر تا الان به اندازه ۴۰ تا نیروگاه معمولی خرج رو دست کشور گذاشته و کلا ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می کنه تازه اگه روس ها به بهانه های مختلف نیروگاه رو از مدار خارج نکنن با پولی که تا الان خرج نیروگاه بوشهر شده میشد ۴ یا ۵ تا نیروگاه پیشرفته درست کرد که برق کل ایران رو تامین کنه و ما رو از برق آبی و سوخت های فسیلی بی نیاز کنه این طرف قضیه رو هم در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خیلی از مصرف برق ما مربوط به لامپ های قدیمی در نیروگاه های برق و شرکت نفت و خیابان ها و پارک ها و... هست که در صورت تعویض با لامپ های smd هم نور بیشتری دارند و هم مصرف فوق العاده کمتری
فقط یک عظم جدی در دولت لازمه که...
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۲:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
کجاش پر مصرفه والا مردم اهواز که نیاز به برق دارن تو این روزها برقشنو قطع میکنین مصرف زیاد حرف خنددار بود شما برقو صادر نکنین مصرف برقتون زیاد نمیشه والا مردومو با این کاراتون کشتین
Iran (Islamic Republic of)
علی موسوی
۱۱:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مردم دیگه نون شب ندارن بخورن ، آخه تا کی گرونی .
Iran (Islamic Republic of)
علی موسوی
۱۱:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مردم دیگه نون شب ندارن بخورن ، آخه تا کی گرونی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اقلام مصرفی ( اب و برق و گاز و بنزین و ...) مردم ایران میشه پر مصرفترین افراد جهان!
خب یه مقایسه ای هم در برخورداری مردم جهان از امکانات و رفاهیات با مردم ایران هم بکن ببینم کجایی این کره خاکی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
اما و اگر
۱۱:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا هيچ وقت اين درآمد مردم دنيا با مردم ايران مقايسه نمي شود ؟ با پتانسيل بزرگ ايران در منابع سوخت گازي و درياو خورشيد و نيرروگاه هسته اي چرا نياز صادرات را به نياز داخلي ارجح ميدانيم آلمان برق كل اروپا را تامين مي كند و در زمان مازاد برق شهروندان خود را رايگان مي كند آيا وزارت نيرو چنين تشويقي هايي را براي مردم ايران در نظر مي گيرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
وقتی ماهایی ک داریم تو هرمزگانی زندگی میکنیم ک فقط سه ماه ب کولر نیاز نداریم
و کولررهای گازی ک از شدت گرما و بی کیفیتی نمیشه یکی روشن کرد
لطفا مقایسه هایی انجام بدین ک شباهت تمام دارن اما نتیجه دهی متفاوت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بیا بیا عزیزم خوزستان ببینم کجا مصرف برق زیاد
تو بیا اینجا یه شبی رو بدون کولر باش داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خنده داره روزای گرم سال ایران رو با کشورهایی مثل کانادا که اصلا کسی کولر نیاز نداره مقایسه میکنن
و روزهای سرد سال مصرف گاز ایران رو با کشورهای حوزه خلیج که اصلا نیاز به بخاری ندارن مقایسه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
عربستان جمعیتش یک سوم ایرانه بخاطر همین یک سوم ایران برق مصرف میکنه
Kuwait
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران جزو کم مصرف ترین در جهان است مردمش هم هم کم توقع ترین مردم در دنیا اینقدر الکی نگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
برقهای پارک ها و خیابان هارو کمتر کنید این ها خیلی برق مصرف میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خب مردم بیان بیرون کرونا می گیرند، بشینن توخونه مصرف آب وبرق میره بالا!!؟؟ چه کارکنیم! ؟! ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایمانی
۱۰:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشیددررابطه بامصرف برق بعضادرسالن های انتظارومطب دکترهادیدیم که تلویزیون روشنه وصداش هم کم نه کسانی که درسالن هستندچیزی می فهمندنه میشه ولوم رازیادکرداینهاچه سودی برای افرادداره غیرازاسراف درمصرف برق لطفاتذکری هم دراین زمینه داده بشه ممنون ازشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اینم فیلم جدیده
میخا برق رو گرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
از بس لوازم برقی جدید و کم مصرف قیمتش ارزونه که مردم میتونن بخرند؛ اما دوست دارن پول برق افزایش یافته با شیب ملایم!! بپردازند، برا همین از همون لوازم پرمصرف استفاده می کنند و مصرف برق بالا میره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
فقط مصرف برق رو می بینی؟
مردم برق رو که نمی خورند
1.مشکل اول نظام مهندسی شماست که از کمترین روشنایی طبیعی استفاده می کنید در ساختمان ها اهم از تجاری و مسکونی
2.استفاده نکردن از سیستم مهندسی ساختمان در سرمایش و گرمایش
3.بی فرهنگی پول دار از مصرف
4.مزخرف بودن دستگاهی خنک کننده و...
5.یه ایرانی فقط تابستان 1 کولر استفاده می کند و بس مشکل از خودتون هست نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۱:۰۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
احسنت....برو تاجیکستان رو تو شب ببین انگار روزه...از تاجیکا کمتریم
-
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
تو رفاه هم بهتره یه رتبه بندی بشه تا این حرف و حدیث ها برطرف بشه
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
- ایران در رتبه ۱۸ مصرف برق هست
+ ایران ۱۹ کشور پر جمعیت جهان هم هست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام
چرا هر چیزی به مردم نسبت میدهید وقتی یخچال کولر لامپ و وسایل برقی ایرانی مقدار مصرفش بر حسب کیلووات 6 الی 7 برابر دیگر کشورها باشد چه انتظاری از مردم دارید لطفا اینهمه بد مردم نگید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
البته با لوازم بسیار پر مصرف و خیلی گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خب همینم از مردم مظلوم دریغ کنین، نمیره برا بنزین هم همین حرفا رو می زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
با این مدیریت عزیزم ایران همیشه از آخر اوله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
لندن در سال روزای آفتابی کمتر از یک ماه هست حداکثر استفاده از انرژی خورشیدی می کنه اونوقت تو ایران که به اندازه تقریباً اروپا وسعت داره چقدر از انرژی خورشید استفاده میشه؟ فرسودگی شبکه های انتقال برق هم که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
هر موقع خواستین قیمت یک چیزی رو در این مملکت ببرید بالا ، یادشون میوفته مصرف اون 4 برابر مصرف جهانی میشه ..... یکی نمیگه بخش بزرگی از کشور ما اکثرا در تابستان گرمتر از بقیه جاهای دنیاست یا اینکه کارخانه های ما فرسوده اند و یا اینکه خطوط برق ما انشعاب غیر مجاز زیادی دارن ، خطوط شبکه ما فرسوده ان و ......
France
رامین
۰۹:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
برقو که نمیخوریم ... داداش گرمه .. می فهمی ؟! گرمه ..
اینم بگو چقدر ایران نسبت به کشور های دیگه گرم تره
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
نصف این رقم اتلاف برق شبکه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اینقد همه چی گرون شده ، مردم نمیتونن کالاهای کم مصرف بخرن
کالای های کم مصرف هم وقتی توسط دولت حمایت نمیشه ایران میشه جز پر مصرف ترین ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
گرمای هوارو هم در نظر بگیرید مقایسه مصرف با میانگین جهانی اصلا کار درستی نیست اونی که آلاسکا زندگی میکنه کولرداره؟
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۹:۰۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
با سلام ، این مصرف بالای برق انشاالله نشان دهنده فراوانی نعمات در سرزمین ماست و این که مردم از انواع وسایل منزل برقی و امکانات و تکنولوژی برخوردارند ، بر خلاف ان چه هالیوود نشان میدهد ، عزیزان لطفا ناشکری نکنید. کشور ما وضعیت خوبی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۰:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
احسنتم برادر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام آخه چرا فقط یک آیتم رو برا مردمک میگید. چرا نمیگید مصرف کننده هایی که تولید میشه و دست مردم میرسه استاندارد نیست . برق رو نمیشه که خورد. فقط دستگاه های بی کیفیت داخلی و وارد شده چینی هستند که برق میخورند
با مردم شفاف باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
عجب
علی برکت الله
Canada
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
کشور ما در همه چیز زیاده روی میکنیم
بعصی ها میگویند .پولدارم .دوست دارم مصرف کنم
باید قیمت اب و برق بر حسب استفاده افزایش یابد
نباید ثروتمندی که استخر دارد .اب ارزان استفاده کند
و کسی که مصرف اش پایین است .مجانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
به لحاظ کیفیت زندگی چندم حساب میشه؟سطح زندگی کیفیت خودرو کیفیت نان مصرف لبنیات مصرف گوشت مصرف میوه و سبزیجات مصرف آجیل کیفیت درمان .یه طرفم به قاضی نرو لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خیلی مسائل تاثیر داره فرهنگ مصرفی نادرست -تجهیزات تولید داخل بی کیفیت و با مصرف بالا-تجهیزات فرسوده و...
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام بچه ها ،

در این شرایط عجیب و غریب ،
محموله دوم رسید ،

خیلی مرد هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بفرما اینم سهمیه بندی کنید .هوا جهنمه جهنم .چه خاکی بر سرمون کنیم کولر نزینم .اب خوزستان هم اتیشه .مجبوریم اب سردکن بزینم و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مصرف ۴ برابر جهان..... از درد مردم بگید داریم جون میدیم از گرونی دلار....چرا دلار شده ۲۳۵۰۰ هیچی نمیگید؟وقتی دلار از ۲۳۵۰۰ میشه ۲۳ با تیتیر های سقوط قیمت دلار مارو خفه میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مردم بندگان خدا از صبح سر کارن تا شب برقی مصرف نمیکنن.شما وسط تابستون برو بانک حضرات با کت و شلوار نشتن بس که هوا رو خنک میکنن تا میگی میگن بخاطر مشتریاس.
همه ادارات دولتی همینطوری ان
چرا همیشه مردم باید کنترل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خب دلیلش می تواند این باشد که لوازم برقی مورد استفاده ما ایرانیها از لحاظ کیفیت چندین برابر بی کیفیت تر و در نتیجه پر مصرف تر از مردم جهان است. وقتی در جهان مثلا مردم از کولر با بازدهی ++A استفاده می کنند ما از کولر با بازدهی G یا کمتر استفاده می کنیم. پس بنظرم بی انصافیه که همه چیز را به گردن ملت بیچاره بیندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
fd
۰۸:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
وقتی هوا گرمه با چی خودشونو خنک کنن ملت
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
باید دید علت چیه.شاید از وسایلی هست که استفاده میکنیم.وگرنه همه جای جهان هم یخچال دارن.هم گرمشون میشه از کولر استفاده میکنن.من خودم تا به حالت اغما میرم دیگه کولر میزنم.دیگه خودمون که نمیتونیم بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
هر چی لوازم چینی با مصرف بالا و بازدهی کم را وارد میکنند میشود این دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
(ما ایرانی‌ها ۴ برابر بیش از جهان برق مصرف می‌کنیم). بنده با این حرف مخالفم زیرا: 1 - لوازم برقی ما آیا مطابق استاندارد لوازم برقی اونهاست 2- ساختمانهای ما آیا با استانداردهای ساخت اونجا یکیست.3- آیا الگوی مصرف صحیح را آموزش داده ایم؟؟و.... .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۸:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مشگل نحوه مصرف از طرف مردم نیست
با این هزینه و قیمت بالای انرژی هیچ کس نمیخواد زیاد مصرف کنه
وقتی شما با وسایل پر مصرف کار میکنید نباید انتظار داشته باشید کم مصرف کنید
آیا قوانین و دستور العمل های مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در شهر های جدید یا ساختمانهای جدید اجرا میشود یا الزامی به رعایت آن از طرف مسئولین وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۸:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
داری زمینه چینی میکنی واسه گرونی مجدد برق، چرا حقوق و تورم رو با بقیه دنیا مقایسه نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اونم مثل برق گران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
برای یک بار هم کم مصرف کردن ایرانیان را با جهان مقایسه کنید مثل مصرف لبنیات یا گوشت یا درآمد وغیره
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۰۷:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
آخه کسی که همه چیزمون رو با استاندارهای جهانی مقایسه میکنه باید همه امکانات جهانی رو در اختیار مردم بزاره با قیمت مناسب که همه بتونن بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اگه صلاح میدونید نه برق مصرف کنیم نه اب ونه گاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
باز هم یک روایت تکراری برای گران کردن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مصرف می کنن که می کنن حقشونه دارن پولشو می دن مجانی که برق و آب و گاز بکسی نمی دین که خوب حالا که چه !!! می گید ملت برق مصرف نکنن گرما بخورن مشقتهاشون بیشتر بشه که شما برق رو بیشتر صادر کنید .
Denmark
ask
۰۶:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اصن همه چی تقصیر مردمه. راحت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بهانه جور شد .یه دو روز دیگه اینم هم گرون کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۵:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
هعی روزگار
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۲:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
:/ والا این دیگه تقصیر خونه ها نیست ، اولا این مسئولن گرامی باید مثل خیلی از کشورا شهروندای پرمصرفو سرویس کنن و یه عالمه کار دیگه که انجام میدن ، طبق معمول ققط بلدن بگن این بلا اومد اون بلا اومد ، شاهکار کردی فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۰۲:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خب وقتی اقتصاد کشور رو میترکونید چه انتظاری دارید،
طرف لامپ 7 هزار تومانی رشته ای 100 وات رو ول نمیکنه بره لامپ کم مصرف 20 وات 40 هزار تومانی بخره، عزیزان من میدونم که در طولانی مدت این مبلغ جبران میشه ولی خداییش به‌ فکر شکم خالی طرف هم باشید، اینقدر فشار اقتصادی زیاده که آدم نمیتونه به فکر چند روز آینده اش باشه چه برسه به فکر طولانی مدت، حرف صرفه جویی درسته ولی اینو بهتره به مغازه داران عزیز بگید، بهتره به عزیزان صنایع بزرگ بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ما شاالله در همه چی از آخر اوليم
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۱:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید این رو میگم اما شما 5 میلیون مهاجر غیر قانونی ساکن ایران رو اخراج کنید هم مصرف اب ما کمتر میشه هم برق هم نیروی کار و شغل برامون زیاد میشه حالا نمیدونم چه اجباری هست که مردم ایران با این همه گرفتاری باید به همسایه های خودشون سوبسید از منابع کشور بدن باز زمان احمدی نژاد صحبت اخراج اتباع بیگانه بود اما زمان روحانی تصمیم گرفتن بهشون شناسنامه هم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مالیات هم که نمیدن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
والبته بالاترین تورم دنیا را هم کسب کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خوب زیر ساخت وتجهیزات هم مثل جهانی کنید تا ما هم مصرف مون مثل جهانی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
چون لوازم برقیها غیر استاندارد و فرسوده است چون خانه ها استاندارد نیست
Iran (Islamic Republic of)
مراد بیگ
۰۱:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
داداش تو عسلویه نیستی بدونی گرما .شرجی.گاز فلر یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ما از نظر جمعیت و وسعت کشور هیجدهم جهانیم، خیلی طبیعی هست که از نظر مصرف برق کشور بیستم جهان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
از برق گران کنید دیگه چیزی است گران نکردید فقط بیفتید ایرانی بیشتر مصرف میکنند آیا لوازم خانگی استاندارد کم مصرف قیمت مناسب ساختند آیا خودرو کم مصرف قیمت مناسب ساختند آیا خانه استاندارد عایق بندی شده ساختید که هیچ کدام انجام نشده مشکل از مصرف نیست مشکل لوازم غیر استاندارد و پر مصرف اینقدر تقصیر نیندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا ایران یه کشورگرمی هستش مثلا توی خوزستان که دمای هوا تا پنجاوه جپچهاردرجه هم بالا میره بادهای داغ مثل بادسوشواربه صورت ادم میخوره بنظرتون نباید برق نسبت به جاهای دیگه بیشترمصرف کنند واقعا هم عصرهاش هم ظهرهاش اینقدرگرم هس ک ادم توخیابون گرما زده میشه واقعا؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا همش مردم مقصرند زیر ساختا غلطه چرا مثل اروپا انرژی خورشیدی در اختیار مردم نیست چرا لامپ کم مصرف به قیمت دولتی نیست چرا وسایل باید با برق ۲۲۰ ولت کارکنه الان اکثرکشورهی دنیا برق ۱۱۰ ولت تجهیزاتشون کار می کنه بسه دیگه همش مردم مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مقصر مصرف بالای برق به گفته شما مردم نیستند و تولید کنندگان و مدیران ما هستند که وسایل پر مصرف و بی کیفیت تولید می کنند و با چند برابر قیمت دنیا به مردم قالب می کنند بعد انتظار دارند مصرف برق کم شود. کمی هم خجالت چیز بدی نیست امروز وزیر وزارت متمول برق داره با کلمات بازی می کنه . ایشون و سایر مدیران قبل و فعلی کشور چه گلی به سر ملت زدند که الان میگن مصرف برق بالاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا از انرژی خورشیدی استفاده نمیکنیم چرا این فناوری نادیده گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
دلیل پرمصرفی ، زیاد بودن وسایل برقی نیست . دلیل اینکه وسایل برقیمون پر مصرفن . باید تلاش کنیم کم مصرف تولید کنیم
آخرین اخبار