قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸ درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۴۴ سنت رسید.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که پس از انتشار آمار بسیار ضعیف از اقتصاد آمریکا و افزایش تردید‌ها در خصوص ترمیم سریع اقتصاد این کشور ارزش دلار آمریکا باز هم کاهش یافته و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به حضور در بازار طلا پیدا کرده اند قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در ۸ سال و نیم گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸ درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با ۱.۵ درصد رشد به ۱۹۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.


بیشتر بخوانید


ارزش دلار آمریکا امروز به پایین‌ترین رقم در ۲ سال اخیر رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه در یک دهه اخیر قرار گرفت. این مسئله سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

علاوه بر آمار‌هایی که نشان دهنده عمیق‌ترین رشد منفی اقتصادی سه ماهه در طی دست کم ۷۳ سال گذشته بود، عامل دیگری که به افت ارزش دلار کمک کرد طرح ایده تعویق انتخابات آمریکا از سوی دونالد ترامپ بود.

قیمت طلا از ابتدای این ماه میلادی تاکنون حدود ۱۱ درصد افزایش یافته که بیشترین رشد قیمت ماهانه از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون است.

گفتنی است، قیمت فلز زرد روز سه شنبه این هفته به رقم بی سابقه ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار