فرمانده آمریکایی: برای نخستین بار، آمریکا با دو قدرت هسته‌ای روبروست

ریاست فرماندهی راهبردی آمریکا تصریح کرد کشورش برای نخستین بار تا پایان این دهه با دو رقیب هسته‌ای روبروست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا در سخنانی اعلام کرد آمریکا برای نخستین بار تا پایان این دهه، با دو رقیب همتا - روسیه و چین- روبروست که از قدرت هسته‌ای برخوردار هستند.

دریاسالار چارلز ریچارد در سخنانی در انجمن بازدارندگی هسته‌ای که از سوی «انستیتو میشل» وابسته به انجمن نیروی هوایی آمریکا برگزار شد، با بیان این سخنان، به سرعت مدرنیزه شدن و آمادگی روسیه و چین در هر دو جنبه ظرفیت‌های متعارف نظامی و راهبردی پرداخت.

او گفت: برای نخستین بار چین در مسیر آن است که تا پایان این دهه، رقیبی استراتژیک برای ما شود. تا کنون این برای نخستین باری است که آمریکا با دو رقیب هسته‌ای همتا (روسیه و چین) مواجه خواهد شد. ما پیش از این هرگز با چنین وضعی روبرو نبودیم.

این فرمانده آمریکایی در ادامه گفت: چین در حال تکمیل سه گانه هسته‌ای خود با بمب افکنی راهبردی است که آخرین مرحله اجرایی آن محسوب می‌شود. دو بخش دیگر، موشک‌های بالستیک و زیر دریایی‌ها بودند که هم اکنون اجرایی شده اند.

او در ادامه تصریح کرد: چین در حال توسعه تمامی ظرفیت‌های دیگر خود، از جمله سیستم‌های کنترل و فرماندهی و سیستم‌های هشدار جدید، در کنار بهبود مدرنیزه شدن و آمادگی‌های متعارف خود است.

وی همچنین اذعان کرد چین در توسعه ظرفیت نظامی خود از آمریکا سریع‌تر به پیش می‌رود.

دریاسالار ریچارد چارلز، رئیس فرماندهی استراتژک آمریکا همچنین در ادامه اشاره کرد چین در سال ۲۰۱۳ گارد ساحلی نداشت؛ اما امروز دارای ۲۵۵ قایق (برای این منظور) است. این گارد ساحلی ابزاری مناسب برای استفاده در درگیری‌های مسلحانه به شمار می‌رود.

این فرمانده آمریکایی همچنین به روسیه نیز اشاره کرد و گفت روسیه در حال مدرنیزه کردن همه چیز خود ظرف ۱۵ سال گذشته بوده و این روند ۷۰ درصد کامل شده است. این شامل سیستم‌های فرماندهی و کنترل، سیستم‌های هشدارعلاوه بر بهبود آمادگی و رقابت در انجام مانورهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
خیلی جالبه _ میخواد با نامی از ایران بردن بگه ایران برای ما عددی نیست !!
_عزیزم هنوز 2 روز از رزمایش پیامبر 14 نگذشته ها ! سربازاتون 4 ساعت تو پناهگاه مثله موش مخفی شدن.
آخرین اخبار