ضرر ۷۵۸ میلیون دلاری جنرال موتورز در سه ماهه دوم سال

گزارش‌های مالی شرکت جنرال موتورز حاکی از آن است که این خودروسازی متحمل ضرر ۷۵۸ میلیون دلاری شده است.

جنرال موتورزبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده است که اگر اقتصاد آمریکا از وضعیت ویروس همه‌گیر کرونا بهبود یابد و صنعت خودرو دیگر خاموشی تولید را تجربه نکند، این خودروساز آمریکایی باید بتواند تا پایان سال جاری وام ۱۶ میلیارد دلاری خود را پس بدهد.


بیشتر بخوانید


ذویا سوریادوارا، رئیس ارشد مالی شرکت جنرال موتورز، به خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید وضعیت این خودروسازی یک وضعیت مطلوب و روان در تولید است و ما عقیده داریم که ویروس کرونا، اقتصاد و تأثیر آن بر وضعیت کلی اقتصاد بسیار رابطه نزدیکی با هم دارند. سوریادوارا پس از آن که جنرال موتورز با کاهش فروش وانت خود و کاهش هزینه‌های خود در اثر تعطیلی اجباری کارخانه خود شد، اظهارات خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت خودروسازی سود کمی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.

خبر بهتر برای جنرال موتورز این است که سهام این شرکت ۰.۸ درصد رشد داشته است. این شرکت آمریکایی پیش‌بینی درآمد خود را برای سال ارائه نکرد، اما اعلام کرد که این سه ماهه دوم با ۳۰.۶ میلیارد دلار درآمد به پایان رسیده است. سوریادارا به خبرنگاران گفت که اگر اقتصاد ایالات متحده به بهبودی خود ادامه دهد، جنرال موتورز باید در نیمه دوم سال جریان نقدی بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار ایجاد کند.

ضرر ۷۵۸ میلیون دلاری جنرال موتورز در سه ماهه دوم سال

وی گفت: این خودروساز باید تا پایان سال ۲۰۲۰ اعتبار اعتباری ۱۶ میلیارد دلاری خود را بازپرداخت کند، اقدامی که دوباره به بهبود اقتصادی و فروش سالانه وسایل نقلیه جدید آمریکا در سطح صنعت با ۱۴ میلیون دستگاه در سال جاری بستگی دارد. اما موارد شدید کووید-۱۹ در سراسر ایالت‌های جنوبی و جنوب غربی ایالات متحده آمریکا روند این بهبودی را به شک و تردید تبدیل کرده است.

جنرال موتورز ضرر خالص خود برای سه ماهه دوم امسال را ۷۵۸ میلیون دلار یا ۵۶ سنت برای هر سهم گزارش کرد. این شرکت در سال گذشته سود ۲.۴ میلیارد دلاری یا ۱.۶۶ دلار در هر سهم را گزارش کرده بود. براساس مبنای تعدیل شده، این زیان ۸۰۶ میلیون دلار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
ایرانخودرو شما خوبه اصلا
آخرین اخبار