سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از آغاز طرح پایش فضا‌های دستکند روستای جهانی میمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا ریاحیان، سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از آغاز طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضا‌های دستکند (کیچه) روستای جهانی میمند در شهرستان شهربابک خبر داد.

او افزود: طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضا‌های دستکند (کیچه) روستای جهانی میمند به منظور ساماندهی، حفظ اصالت و یکپارچگی و همچنین مرمت این فضا‌ها آغاز شده است.

ریاحیان بیان کرد: در روستای جهانی میمند، قریب به ۴۱۰ کیچه به صورت دو طبقه وجود دارد که از ابتدای تشکیل پایگاه جهانی میمند ساماندهی این فضا‌های معماری به صورت ادواری انجام گرفته است و این طرح همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه رسیدن به شناخت کامل و جامع از وضعیت ظاهری، ایستایی معماری، اصالت، مالکیت و تعیین نوع کاربری فضا‌های معماری روستای میمند یک امر ضروری است، تصریح کرد: این طرح که به همت کارشناسان پایگاه جهانی در حال انجام است، شامل عکس برداری وضعیت موجود، تعیین موقعیت بر روی نقشه، تکمیل پلان و مقطع و بررسی نوع کاربری می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند گفت: در حال حاضر ۹ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای جهانی میمند راه اندازی شده اند که به گردشگران این روستا خدمات گردشگری ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.