شهبازی گفت: واحد‌های مشاوره و صلح سازش در کلانتری‌ها بایستی تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حشمت الله شهبازی معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان ایلام گفت: خوشبختانه آمار پرونده‌هایی که جهت انجام صلح و سازش به واحد‌های مشاوره در کلانتری‌ها ارسال شده اند، رضایت بخش است.

او با اشاره به اینکه در بررسی‌های به عمل آمده ، عملکرد واحد‌های مشاوره کلانتری‌ها در مقایسه با سایر ارگان‌ها مثبت‌تر می‌باشد، افزود: می‌طلبد پلیس با تقویت این واحد‌ها دستگاه قضا را در به نتیجه رساندن پروند‌های قضایی یاری کند.

شهبازی با بیان اینکه برخی از بزه دیدگان در جرائم امروزی را جامعه زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: انتظار ما از ناجا این است که متناسب با پیشرفت جرائم از نیرو‌های متخصص و آموزش دیده خصوصا نیرو‌های زن استفاده کند.

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان ایلام آموزش قضایی برای ضابطان دادگستری را یکی از برنامه‌های دستگاه قضا دانست و ادامه داد: قضات دادگستری همواره آماده هستند تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی ، قوانین حقوقی را در جهت بهتر اجرا شدن حقوق شهروندی به کارکنان انتظامی آموزش دهند.

او رعایت حریم خصوصی شهروندان را یکی از خطوط قرمز دستگاه قضایی دانست و مطرح کرد: پذیرش شکایت شهروندان در مراجع قضایی و ارسال شکوائیه به صورت الکترونیکی به مراجع انتظامی ، از جمله برنامه‌های دستگاه قضایی در راستای رعایت حقوق شهروندان و تسریع در روند رسیدگی به شکایت آنان است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.