مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: یاد شهدای منا هرگز از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حسین معصومی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: هر برگ تاریخ ایران اسلامی با خون شهدا آغشته است و شهادت درس بصیرت افزایی را به مسلمانان می‌آموزد.

او با بیان اینکه عید قربان یادآور شهادت ی است افزود: خداوند شهادت را نصیب کسانی می‌کند که توانسته باشند از همه وابستگی‌ها دل کنده و قلب‌شان فقط از عشق به خدا مالامال شده باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: تعداد شهدای این استان در منا ۹۹ نفر است و بر اساس آمار‌ها خراسان رضوی بیشترین شهید کشور در این واقعه را داشته است.

معصومی  به آمار شهدای شهرستان‌های این استان در منا اشاره کرد و بیان کرد: نیشابور ۴۷ شهید، مشهد ۲۶، سبزوار هشت، فیروزه ۶، تایباد چهار، خواف ۲، داورزن ۲، باخرز، قوچان، خوشاب و جغتای نیز هر کدام یک شهید در فاجعه منا داشتند.
 

بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: استان خراسان رضوی از ابتدای نهضت اسلامی بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم کرده است که نشان از عهد و وفاداری مردم این دیار و پایبندی آنان به ارزش‌های اسلامی است.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، ارتباط تلفنی جایگزین دیدار با خانواده شهدای منا می‌شود و تصاویر تعدادی از این عزیزان در شهرستان‌های خراسان رضوی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.