محمد خیاطیان گفت: مجتمع فرهنگی – تفریحی- خدماتی و گردشگری سرخه زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

مجتمع گردشگری سرخه ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان بازدید از مجتمع گردشگری سرخه در استان سمنان گفت: اجرای طرح مجتمع فرهنگی-تفریحی-خدماتی و گردشگری سرخه در توسعه منطقه موثر است و باید با سرعت بیشتری ساخت آن ادامه یابد.

او بیان کرد: به زودی شورای فنی در وزارت میراث فرهنگی برای رفع مشکلات این طرح با حضور نمایندگان راه و شهرسازی تشکیل می‌شود تا طرح با حداقل مشکل پیشرفت داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه مشابه طرح مجتمع سرخه در مسیر تهران- مشهد وجود ندارد گفت: جاده‌ای که طرح مجتمع فرهنگی-تفریحی-خدماتی و گردشگری سرخه در حاشیه آن واقع است به دلیل عبور زائران حرم مطهر امام رضا (ع) نیز از ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این طرح بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان خواهد شد گفت: میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

او افزود: احداث این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در آذر ۹۷ است.

جمال اجرای این طرح را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان سمنان موثر دانست و تصریح کرد: مجتمع فرهنگی تفریحی خدماتی گردشگری سرخه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

او علت انتخاب مکان احداث بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان در نزدیکی پلیس‌راه سرخه را عبور و مرور جمعیت زیادی از مسافران و زائران از این محور مواصلاتی در این استان عنوان کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام ، نمی دونم میراث فرهنگی چرا هر چند سال یکبار به دنبال راه انداختن یک شو می باشد مثل چندین سال قبل که در منطقه ای از دامغان حتی در نمایشگاه بزرگی که در شیراز برگزار شده بود طرح شهر جدیدی در دامغان به نام هکاتم پلیس مطرح شد و طرحها و نقشه هایی بیرون امد که در فضای مجازی هنوز موجود است اما کوچکترین اقدامی از سوی میراث فرهنگی انجام نشد و چه خوب است در این خصوص و اعتبارهایی که خرج کردند و هیچ انجام ندادند تحقیقاتی صورت گیرد ، طرح سرخه نیز در پایان سال کاری دولت به قطع همینگونه خواهد بود . طرح و عکس زیباست ولی مهم تر اقدام و نتیجه است.
آخرین اخبار