یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از اظهارات دادستان کل این کشور مبنی بر دفاع از متوسل شدن پلیس به استفاده از زور و خشونت در برابر معترضان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی "ناو دیس" در گزارشی از انتقاد کارن باس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سخنان ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در دفاع از استفاده پلیس از تاکتیک زور و خشونت به منظور مقابله با معترضان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این شبکه اعلام کرد ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان با سوالات گسترده‌ای مواجه شد و در مخمصه قرار گرفت.

در این نشست، کارن باس عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ویلیام بار پرسید: "آقای دادستان بار، در ارتباط با تعامل پلیس در ماه اوت و زمانی که شما در ارتباط با دستور پلیس فدرال صحبت کردید در واقع نظرات خود را در ارتباط با تعامل و برخورد پلیس با مردم مطرح کردید. من از شما نقل قول می‌کنم. شما اعلام کردید: "نخست باید از دستورالعمل‌ها تبعیت کرد و اگرموجه بود شما می‌توانید بعدا شکایت کنید. این اقدام سبب می‌شود همگان در امنیت باشند. این موضوع در ارتباط با پلیس، مظنونان و جامعه صدق می‌کند. آن‌هایی که مقاومت می‌کنند باید تحت پیگرد قرار گیرند. من بار دیگر بر عدم تحمل در مقابل مقاومت در برابر پلیس تاکید می‌کنم. این اقدام سبب نجات جان افراد می‌شود. " آیا همچنان بر روی حرف خود ایستاده اید؟ "

بار در واکنش گفت: " بله فکر می‌کنم بسیار مهم است که.. "

باس گفت: "رویکرد تحمل صفر هزینه‌هایی برای جان افراد خواهد داشت نه این که سبب نجات جان آن‌ها شود. "

بار گفت: " من نمی‌گویم... "

باس گفت: "یک جنبش و یک تظاهرات در اعتراض به خشونت‌های پلیس در جریان است. در اینجا به چند نمونه در این باره اشاره می‌کنم که چه کسی قربانی هزینه‌های مرتبط با تحمل صفر پلیس می‌شود. الایجا مک کلین از یک فروشگاه در حال رفتن به خانه بود که پلیس به او نزدیک شد. او مرتکب یک جرم نشده بود. پلیس گلویش را به مدت ۱۵ دقیقه فشار داد. آن‌ها سپس کاتامین به او تزریق کردند در حالی که پزشکی در آنجا حضور نداشت و این اقدام به دستور افسران پلیسی انجام شد که از نظر پزشکی آموزش ندیده اند و مجوز ندارند. آیا از این اتفاق اطلاع دارید؟

ویلیام بار گفت: "خیر. "

باس گفت: "آیا می‌دانید بر اساس قانون استفاده از کاتامین توسط مأموران مجری قانون تا چند بار برای تسلیم کردن غیرنظامیان به ویژه افراد سیاه پوست مجاز است؟

ویلیام بار گفت: "خیر. "

باس در پایان گفت: به نظر من شما از زمانی که دادستان کل شده اید استفاده از تاکتیک زور توسط پلیس به ویژه این تاکتیک‌ها برای تسلیم کردن غیرنظامیان با استفاده از کاتامین را مورد ارزیابی قرار نداده اید.

بار گفت: "در ارتباط با کاتامین ارزیابی‌هایی را انجام نداده ام. خیر. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار