رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: نیشابور با ۲۲ پایگاه و ۳۲ آمبولانس هنوز با کمبود پایگاه اورژانس مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی افشار نیک رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: مرکز اورژانس نیشابور کار خود را در سال ۱۳۷۶ با یک دستگاه آمبولانس و شش نفر نیرو آغاز کرد و اکنون دارای ۳۲ دستگاه آمبولانس و ۱۵۰ نیرو  و  ۱ فروند بالگرد امداد هوایی، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودرو فرماندهی و ۳ دستگاه موتورلانس می باشد.

او افزود: نیشابور دارای ۲۲ پایگاه اورژانس می‌باشد که ۱۴ پایگاه جاده‌ای و ۸ پایگاه شهری در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور با شاره به اینکه مهم‌ترین نیاز این بخش، کمبود آمبولانس و فرسوده بودن برخی آمبولانس‌ها می باشد، ادامه داد: بازسازی هر دستگاه آمبولانس ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و در حال حاضر مجتمع فولاد خراسان هزینه بازسازی یک دستگاه آمبولانس را متقبل شده است و طی رایزنی‌ها، مقرر شد که وزارت بهداشت بودجه ۵ دستگاه دیگر را بپردازد.

افشار نیک بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۹ هزار ۵۲ ماموریت به وسیله تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور به ثبت رسیده است که ۲ هزار ۲۴۳ تصادفی و ۶ هزار ۸۰۹ ماموریت غیر تصادفی بوده است.

او با اشاره به اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان هم در خط مقدم مبارزه با کرونا می‌باشند، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۴۹ بیمار کرونایی خدمت رسانی شده است در همین جهت متاسفانه ۹ تکنسین این مرکز به این بیماری مبتلا شدند که باعث تعطیلی یک پایگاه شد.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.