روحانی گفت: روند ابتلا به بیماری به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانسی‌، برگزار شد گفت: تقریبا در همه استان‌ها به جز ۲ استان روند درستی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری کنیم.

او افزود: روند به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است و این موضوع در سایه تلاش، ایثار و فداکاری کادر درمانی عزیز ماست.

روحانی گفت:  مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، زیرا کار اصلی دست خود مردم است و کادر درمانی ما هم در طول این  ۶  ماه در حال ایثار و فداکاری هستند.

  تولید فولاد به ۲ برابر رسیده است

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فولاد، در آغاز دولت تولید زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود یعنی ما در زمینه فولاد آنچه در ۹۲ داشتیم امروز به دو برابر رسیده است و ما در شرایط تحریم در هر سال توانستیم تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را دو برابر کنیم.


بیشتر بخوانید 

روحانی گفت:   فقط امسال ، ۲۶ میلیون تن به زنجیره فولاد ما افزوده می‌شود که از این ۲۶ میلیون تن، در ۴ ماهه اول ۱۶ میلیون تن افتتاح شده و ۱۰ میلیون تن باقی‌مانده است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد و این نشان می‌دهد که کشور در مسیر تولید است.

روزهای شنبه و افتتاح‌های روز پنجشنبه خار چشم دشمنان اسلام است

رییس جمهور گفت: من اصرار دارم که در روزهای پنج شنبه افتتاح‌های بزرگ و آنچه که به زندگی و حرکت و به کسب و کار و اشتغال مردم مربوط می‌شود را انجام دهیم. یعنی شنبه و پنجشنبه به عنوان سریالی است که هر هفته تکرار می‌شود و تا پایان سال ما این سریال را ادامه می‌دهیم.

او ادامه داد: تا زمانی که کرونا داریم و هر وقت خدا کمک کرد و کرونا تمام شد، برنامه شنبه ما تعطیل می‌شود ولی برنامه پنجشنبه را به شرط حیات تا پایان سال و تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.

رییس جمهور  با بیان اینکه هر هفته چند طرح عظیم و بزرگ در کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد: امروز ۵ هزار میلیارد تومان طرح در سه استان در بخش چوب، فولاد و مواد اولیه شیشه و شوینده افتتاح شد و این نشانگر این است که ما در مسیر حرکت هستیم.

روحانی  ادامه داد: ما در برابر ویروسی که همه عالم را درگیر کرده با همه توان با کمک پزشکان، پرستاران و کادر درمان ایستادگی می‌کنیم و موفق می‌شویم. گرچه سختی‌های فراوانی برای مردم ایجاد کرده‌اید اما نمی‌توانید ما را به زانو در بیاورید و ما تولید خود را توسعه می‌دهیم و نشان آن همان است که در پایان هر هفته می‌بینید.

روحانی اظهار داشت: البته در طول هفته هم در استان‌های مختلف افتتاح‌های مختلف توسط مقامات مسئول انجام می‌شود، بنابراین ما هم در تولید ایستاده‌ایم و همان‌طور که رهبری فرمودند سال جهش تولید است و ما این جهش تولید را با همه توان ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در هر یک از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، هر کدام یک‌هزار یا ۲هزار اشتغال مستقیم و چند هزار اشتغال غیر مستقیم دارند و این نشان می‌دهد که ما اشتغال را در سالی که فساد بیکاری زیاد است، افزایش می دهیم.

او با تاکید بر اینکه درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است، گفت: امروز ۵۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان افتتاح شد، این نشانگر این است که در مسیر درست حرکت هستیم. مازندران، گیلان و گلستان مناطقی آماده برای کشاورزی، صنعتی و چوب است. درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است.

در حال تکمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Brazil
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
یعنی میخایم بریم تو یه پیک جدید؟علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
چی