همایش کشوری با عنوان کووید ۱۹، دستاوردها، تهدید‌ها و فرصت‌های پیشرو شهریورماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش کشوری کووید ۱۹ در اراکبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: همه‌گیرشناسی (اپیدمیولوژی)، پیشگیری و سلامت اجتماعی در کووید ۱۹ یکی از محور‌های این همایش است که در آن به شناسایی سریع، ایزولاسیون و روش‌های کنترل عفونت، چالش‌های آموزش علوم پزشکی در کووید ۱۹ و سلامت کارکنان بهداشتی و درمانی پرداخته می‌شود.

کلانتری افزود: درمان در کووید ۱۹، روش‌های درمانی و تشخیص زودهنگام بیماری، کشف بالینی زودرس و غربالگری مبتنی برجامعه، مراقبت‌های پرستاری و مامایی در بیماران کووید ۱۹ بررسی می‌شود و در محور مدیریت و سیاستگذاری در کووید ۱۹، پدافند غیرعامل، مدیریت بیمارستانی و پذیرش و ترخیص بیماران از جمله محور‌های برگزاری این همایش است..

او در ادامه گفت: اپیدمیولوژی مولکولی و ژنتیک ویروس نیز از دیگر محور‌های این همایش است که در راستای آن به عوامل موثر بر تجدید نسل پایه در کووید ۱۹، ساختار، ژنتیک و عملکرد ویروس در انسان پرداخته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: پیش‌بینی شده این همایش ۳۰ شهریورماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شود و مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش ۱۳ مردادماه جاری و مهلت ارسال مقاله سوم شهریورماه امسال است.

کلانتری گفت: دبیرخانه همایش کشوری کووید ۱۹، دستاوردها، تهدید‌ها و فرصت‌های پیشرو برعهده معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

او افزود: مقالات ارسال شده به این همایش در نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مقالات برتر در مجله طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک و مجله علمی پژوهشی یافته‌های زیست شناسی این دانشگاه چاپ می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

بیش از ۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیلند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.