وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان رضوی طی هفته‌های گذشته تا حدی پیش رفته است که هم اکنون فقط خوشاب وضعیت سفید دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان رضوی طی هفته‌های گذشته تا حدی پیش رفته است که هم اکنون فقط خوشاب این استان ۶ و نیم میلیون نفری وضعیت سفید دارد و ۳۱ شهرستان دیگر آن در شرایط قرمز، نارنجی و زرد به سر می‌برند.

این در حالی است که به گفته مسئولان بهداشت و درمان این استان تعداد مبتلایان به کرونای بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است طی روز‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
 
حمید رضا رحیمی مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه طی روز‌های گذشته به نسبت ثابت بوده و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار را شامل می‌شود.

او افزود: هم اکنون هزار بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به مشهد هستند.

مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق آخرین آمار اعلام شده هم اکنون تنها خوشاب در خراسان رضوی از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت سفید قرار دارد و هشت شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند و ۲۳ شهرستان این استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.
 

بیشتربخوانید


رحیمی بیان کرد: شهرستان‌های مه ولات، تربت‌جام، کاشمر و بینالود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های جوین، جغتای، داورزن و خلیل آباد در وضعیت زرد هستند.

شرایط کرونایی مشهد بهبود خواهد یافت

 فریدون نوحی سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که از روز چهارم مرداد ماه کنونی برای کمک به کنترل کرونا در مشهد مستقر شده اند، گفت: نتایج حاصل از بررسی اقدامات انجام شده در این دانشگاه مثبت ارزیابی می‌شود و مجموعه اجرایی  خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبارزه با کرونا به صورت هماهنگ عمل می‌کنند.

او افزود: شرایط شهر مشهد به دنبال اقدامات در حوزه کرونا و مشورت با صاحب نظران علمی در کنترل بیماری کووید-۱۹ بهبود خواهد یافت.

سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضور زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور موجب شده است که مشهد مقدس، اهمیت خاصی برای مسئولان وزارت بهداشت و کشور داشته باشد و ضروری است با همکاری یکدیگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با قطع زنجیره کرونا، زمینه حضور زائران بارگاه منور رضوی با اطمینان خاطر فراهم شود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.