احداث ۱۰۰ واحد مسکن به شهر جدید ماژان اختصاص یافت

فرماندار شهرستان خوسف گفت: با پیگیری‌های انجام شده میزان ۱۰۰ واحد مسکونی از طرح احداث ۵ هزار واحد مسکونی شهری استان به شهر ماژان خوسف اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در شورای تامین مسکن این شهرستان با اشاره به پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی جهت ایجاد طرح‌های همچون طرح مسکن محرومین، طرح مسکن شهری، مسکن ایثارگران و طرح ملی اقدام ملی، گفت: رونق به بخش مسکن در استان برگشته است.

او همچنین با اشاره تاسیس شهر جدید ماژان در این شهرستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، از طرح احداث ۵ هزار واحد مسکونی میزان یکصد واحد به این شهر اختصاص پیدا کرده است.

شفیعی بیان کرد: بیش از ۵۴۰ واحد مسکن محرومین در شهرستان خوسف احداث شده و بیشتر این واحد‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوسف اظهار کرد: اجرای طرح مسکن محرومین یکی از طرح‌هایی بوده که توانسته در جهت مهاجرت معکوس و تثبت جمعیت روستایی نقش مهمی ایفا نماید.

آسمانی مقدم، مدیر کل بنیاد مسکن انقلای اسلامی خراسان جنوبی در شورای مسکن شهرستان خوسف ، ادامه داد: متقاضیان ۵ هزار مسکن شهری خراسان جنوبی به دقت و شدت پایش می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ساخت ۵ هزار واحد شهری در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،عنوان کرد: با ایجاد کمیته راهبری استانی و شهرستانی، تمامی افراد متقاضی پس از نام نویسی و تشکیل پرونده اولیه، در این کمیته پالایش و گزینش می‌شوند تا با کمترین ضریب خطا افراد واقعی شناسایی و در اولویت  قرار گیرند.

آسمانی مقدم گفت: به افراد متقاضی ساخت مسکن ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد و ۸۰ میلیون تومان هم آورده خود متقاضیان خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلای اسلامی خراسان جنوبی، افزود: در بخش ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان هم تمامی واحد‌های مسکونی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: از تعداد ۵ هزار واحد مسکن شهری، تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن به شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرده و مابقی بصورت شناور به شهرستان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

آسمانی مقدم شرایط دریافت تسهیلات را سفید بودن فرم ج، سرپرست خانوار بودن و ۵ سال سابقه سکونت در شهر متقاضی بر شمرد که به صورت دقیق در کمیته‌های استانی و شهرستانی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.