رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیماران غیر بومی عامل اوج گیری مجدد شیوع بیماری در استان نیستند.

کرونا ویروسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار‌های شنیداری ملاک سنجش حقیقت نیست، تعداد کل بیماران غیر بومی در بیمارستان‌های استان به ۱۰۰ نفر نمی‌رسد که تنها ۱۵ درصد از آمار کل بیماران حال حاضر بیمارستان‌ها را شامل می‌شود، این در حالی است که پیش از همه گیری کرونا حدود ۵۰ درصد ظرفیت پزشکی استان در خدمت بیماران غیر بومی بوده است.

میرجلیلی با دعوت تمامی دستگاه‌های نظارتی و برنامه ریزی به همکاری افزود: انحصار ارائه خدمات پزشکی به مراجعین بر اساس جغرافیا واکنشی نژاد پرستانه است که علاوه بر اخلاق قانون را نیز نقض می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به شبهه تفاوت میان آمار واقعی و آمار اعلام شده مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: روند کار به گونه‌ای است که پس از فوت بیمار مجدد مورد آزمایش قرار گرفته و پس مثبت بودن تست کرونای متوفی وارد لیست مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود تمامی مراحل سیستمی و با تحلیل داده اتوماتیک انجام شده که امکان ذره‌ای تغییر در تعداد داده‌ها را از میان می‌برد.

میرجلیلی روند نسبتا پایدار این روز‌های کرونای یزد را ناشی از افزایش تبحر کادر درمان دانست و بیان کرد: کاهش بستری‌ها در یزد به معنای کاهش مبتلایان نبوده بلکه خدمات درمانی سرپایی افزایش پیدا کرده است.

او با بیان ضرورت رعایت پروتکل‌های پزشکی افزود: در موج دوم کرونا شاهد ابتلای بیشتر جوانان هستیم که گاه بدون هیچ بیماری زمینه‌ای وضعیت ناخوشایندی را متحمل می‌شوند، اما پس از بهبود با اهدای پلاسمای خود می‌توانند کمک بزرگی  به روند بهبود شرایط فعلی کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار