مدیر کل ایمنی دریایی سازمان بنادر گفت: به زودی دو لکه نفتی در نزدیکی میدان نفتی ابوذر از طریق تجهیزات ارسالی، پاکسازی می‌شوند.

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت لکه نفتی در میدان نفتی ابوذر خلیج فارس گفت: به منظور شناسایی مناطق آلوده نسبت به اعزام یک فروند شناور ناجی به محدوده میدان نفتی فریدون و یک فروند یدک کش با امکانات کامل مقابله با آلودگی به منطقه آلوده در ۳۵ کیلومتری شمال غربی جزیره خارک اقدام شد.

او ادامه داد: در این راستا یک فروند یدک کش مجهز و با امکانات کامل جهت مقابله با آلودگی از بندر امام عازم منطقه آلوده شد همچنین به منظور پایش هوایی منطقه دو فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره از جزیره خارک و خدمات پایش هوایی ندسا از فرودگاه بوشهر به مناطق آلوده اعزام شده است.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی تصریح کرد: با همکاری بسیار خوب بین همه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با طرح ملی مقابله با آلودگی و طرح استانی بوشهر و بسیج تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی امید است در آینده نزدیک مهار آلودگی و پاکسازی کامل آن صورت پذیرد.

پسنده اضافه کرد: به منظور پایش کامل مناطق نفتی در خلیج فارس نواحی جنوب غربی جزیره سیری و در اطراف میدان نفتی سیری از طریق مرکز مقابله با آلودگی استان‌هرمزگان و با اعزام دو فروند شناور و نیز یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره جهت پایش منطقه اقدام نموده است.

او اظهار کرد: همچنین تیم و تجهیزات مقابله با آلودگی استان هرمزگان در آمادگی کامل جهت اعزام به منطقه است که در صورت دریافت گزارش پایش‌های صورت گرفته و در صورت وجود آلودگی به منطقه اعزام شوند.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى بیان کرد: همچنین با توجه به مشاهده دانه‌های تاربال نفتی که در روز‌های اخیر در سواحل گناوه تا دیلم به طول حدود ۲۰ کیلومتر در ساحل، پراکنده شده بود هماهنگی لازم با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پاکسازی سواحل منطقه از امروز  آغاز شده است.

پسنده با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از منابع آلودگی شناسایی و توسط تیم‌های تخصصی فلات قاره مهار شده است، گفت: تلاش برای شناسایی سایر منابع آلوده کننده ادامه دارد و در عین حال، کنترل آلودگی از طریق جمع آوری و نیز استفاده از حلال‌های شیمیایی در دستور کار قرار داده ایم.

او اضافه کرد: تمامی شناور‌ها حرکت کرده و عملیات گشت پرواز‌ها و گزارشات پروازی در این بخش به کار گرفته ایم و تا ساعات پایانی امشب نتایج اولیه اعلام می‌شود.

پسنده افزود: برای رفع این لکه از شناور‌های داخلی استفاده کرده ایم و نیازی به استفاده از تجهیزات کشور‌های خارجی و شناور‌های آن‌ها نبود.

او گفت: به زودی گزارش تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار