مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتکا بر دانش و توان متخصصان داخلی بخش‌های اصلی و مهم رادار VTS بخش ADU بطور کامل طراحی و ساخته و به صورت عملیاتی در سایت بندر کیش و بصیرا (قشم) نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی ران گفت: سامانه (VTS) از تجمیع سنسور‌های مختلف از جمله CCTV، AIS، RDF، Radar سنسور‌های هواشناسی و هیدروگرافی تحت نرم افزار یکپارچه تشکیل شده است.

او با اشاره به نصب و راه اندازی سامانه VTS و  سنسور رادار بنادر سه گانه کشور (شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) و بندر انزلی) و برخی از جزایر استان هرمزگان توسط برخی شرکت های اروپایی در سال های گذشته  افزود: به خاطر تحریم‌های ظالمانه، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت‌های پشتیبان همراه بود که  مشکلاتی را در روند مأموریت  سامانه VTS ایجاد و هزینه‌های گزافی را به بنادر تحمیل می‌کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کمبود‌ها در تامین قطعات ،  سازمان بنادر و دریانوردی را بر آن داشت تا با اتکا بر دانش و توان داخلی برای مرتفع کردن  نیازها و بهره وری هرچه بیشتر از سامانه های موجود از طریق یک شرکت فناور و دانش بنیان ایرانی ، این بخش مهم را به طور کامل طراحی کند.

محمدی کرجی ران افزود: این کار مهم به شکل عملیاتی و موفقیت آمیز درسایت کیش و بصیرا در (قشم) راه اندازی شد به گونه‌ای که درصد آماده بکار تجهیزات VTS این مناطق به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

او ، صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه برای کشور را بالغ بر ۴۵ هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرفه جویی ارزی ، سبب قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی شد و گام مهمی در جهت تبدیل شدن تهدید‌ها به فرصت  برداشته شد.

 از بخش‌های اصلی و مهم رادار VTS، بخش ADU (Antenna Driver Unit)  است که وظیفه انتقال و دریافت سیگنال فرکانس بالا به آنتن و بالعکس و همچنین چرخش آنتن با دور مناسب را برعهده دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.