نمایندگان پارلمان ژاپن تلاش می‌کنند بر دولت این کشور فشار بیاورند تا استفاده از اپلیکیشن چینی «تیک توک» در این کشور ممنوع شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان ژاپن از حزب حاکم «لیبرال دموکرات» تصمیم گرفتند اقداماتی را انجام دهند و به دولت برای محدود کردن استفاده از اپلیکیشن چینی «تیک توک» فشار بیاورند.

رسانه‌های ژاپنی با انتشار این خبر نوشتند نگرانی اعضای پارلمان از افشا شدن اطلاعات کاربران این اپلیکیشن است. آن‌ها نگران هستند که این اطلاعات به دست دولت چین بیفتد.

به گزارش خبرگزاری «ان اچ کی»، عصر روز گذشته، گروهی از نمایندگان پارلمان به رهبری آکیرا اماری، وزیر پیشین اقتصاد ژاپن، تصمیم گرفتند طرحی را در این زمینه تهیه کنند و تا اوایل ماه سپتامبر به دولت ارائه دهند.

پیش‌تر مجلس سنای آمریکا طرحی را پیشنهاد داده بود تا استفاده از این اپلیکیشن که در آمریکا از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است در دستگاه‌های دولتی این کشور ممنوع شود.

این اپلیکیشن برای انتقال ویدئو به کار می‌رود که در جهان محبوبیت بالایی دارد و ۶۰ درصد کاربران آن در آمریکا مستقر هستند. دفتر مرکزی این برنامه در پکن است. مقامات آمریکایی در ادامه تنش‌های خود با چین مدعی شده‌اند تیک توک از امنیت خوبی برخوردار نیست و ممکن است اطلاعات کاربران خود را در اختیار حزب کمونیست چین قرار دهد. استرالیا نیز در همسویی با سیاست آمریکا این برنامه را در مورد خطرات احتمالی در حریم خصوصی افراد مورد نظارت قرار داده است.

ادعایی که تیک توک آن را با قاطعیت رد کرده و گفته است اگر درخواستی در خصوص اطلاعات خصوصی افراد از سوی مقامات پکن شود حتما آن را رد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار