امروز و با حضور رییس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اولین پمپ هیدرولیک چاههای‌ نفتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عباسی رییس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست افتتاح پمپ و تلمبه هیدرولیک دابل دابلکس رفت و برگشتی مولتی فاز سطح الارضی نفت و گاز گفت: برای جهش تولید نیاز به پشتیبانی و حمایت حاکمیتی از تولیدکنندگان کشور است، ضمن اینکه باید قوانین دست و پاگیر و موانع رونق و جهش تولید از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته شود.

او افزود: در دوران دفاع مقدس انسجام مدیریت ، رمز موفقیت های رزمندگان بود که نمونه بارز آن شکست حصر آبادان به شمار میرفت،امروز نیز در دورانی که کشور در حصر اقتصادی و فنی و مهندسی قرار دارد باید تلاش کنیم با دوستی،حمایت حاکمیتی و انسجام مدیریت این محاصره شکسته شود.

رییس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:مناطق نفت خیز خوزستان زمانی به معنی واقعی نفتی به حساب می آید که علاوه بر استخراج در تولید تجهیزات و فرآورده های نفتی نیز خودکفا شوند و از خام فروشی محض فاصله بگیرند.

عباسی ادامه داد: ما در صنعت و فنآوری هسته ای با همت متخصصان داخلی لایسنس تولید کرده ایم و باید تلاش کنیم اینگونه شیوه های موفقیت آمیز برای توسعه کشور ادامه یابد

او افزود: این دستگاه استخراج نفت و گاز کاملا بومی و در جهان منحصر به فرد است که با هزینه ای افزون بر ۱۵ میلیارد تومان توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است.

پمپ و تلمبه هیدرولیک دابل دابلکس رفت و برگشتی مولتی فاز سطح الارضی نفت و گاز ، هنگام استخراج عملیات تفکیک نفت و گاز را به صورت همزمان انجام می دهد و سبب افزایش استخراج نفت و گاز در مناطقی که چاه های برداشت ضعیفی  دارند نصب می شوند.

 این دستگاه دانش بنیان قابلیت نصب بر روی سکوهای غول پیکر نفتی و گازی را نیز دارد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: جهش تولید ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.