استاندار گیلان بر ضرورت شتاب گیری روند بهسازی و ۴ خطه کردن محور رشت - جیرده تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع امروز در بازدید از ۲ پروژه عمرانی شهرستان رشت بر ضرورت شتاب گیری روند بهسازی و چهار خطه کردن محور رشت - جیرده با توجه به حجم ترافیک این مسیر تأکید کرد و همچنین اجرای خط انتقال فاضلاب جنوب رشت را در حفظ محیط زیست این شهر اثرگذار خواند.

او پس از بازدید از این پروژه‌ها به تلاش در شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها گفت: تلاش‌ها براین است تا پروژه‌های در دست اجرا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

استاندار گیلان به پروژه بهسازی و ۴ خطه کردن محور رشت – جیرده اشاره کرد و افزود: بهسازی و ۴ خطه کردن محور رشت – جیرده این محور با توجه به حجم ترافیک این مسیر از ضروریات بود.

زارع با یادآوری اینکه به سبب تاخیر در انجام تعهدات مالی در سال گذشته این پروژه پیشرفت حدود ۳۰ درصدی دارد، اظهار داشت: پروژه اندکی از زمان اجرا عقب است که بر لزوم تسریع در اجرای آن در ماه‌های پیش رو تاکید داریم تا در اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

او همچنین ادامه داد: اجرای پروژه خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت تاثیرات بسزایی در حفظ محیط زیست دارد چرا که ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب را جمع آوری می‌کند.

استاندار گیلان بیان کرد: با تکمیل تصفیه خانه دوم شهر رشت و جمع آوری فاضلاب از این مسیر و بالادست گوهررود، پساب ورودی به زرجوب در حد استاندارد می‌شود و استفاده زیست محیطی دارد.

زارع به مشارکت مردم در اجرای این پروژه از طریق پرداخت قبوض مصرفی و نیز تبصره ۳ (توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری و تاسیسات آب شهر) اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حداقل ۱۰ میلیارد تومان از این طریق به این پروژه کمک شود.

او ارزیابی زمانی اعلام شده برای بهره‌برداری از این خط انتقال را ۴ ماه آینده ذکر و ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع نقدی مورد نیاز برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن نیز باشیم.

استاندار گیلان امروز با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان رشت و شماری از مدیران استانی و شهرستانی از اجرای طرح خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح عمرانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.