دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در آستانه عید سعید قربان با صدور پیامی تاکید کرد: مردم شریف استان گلستان، از حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و برگزاری نماز عید قربان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،در این پیام آمده است: عید سعید قربان نزد همه مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارد و در این میان همه مسلمین به ویژه مردم شریف اهل سنت، این روز بزرگ را گرامی می دارند اما امسال عید قربان شرایط ویژه ای دارد و به جهت شیوع کرونا و خطر ابتلای افراد به این ویروس، از عموم مردم شریف استان گلستان تقاضا داریم از حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و برپایی نماز عید قربان خودداری کنند.

در روزهای اخیر به سبب برخی کم توجهی ها به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، شاهد اوج گیری دوباره این بیماری در اقصی نقاط استان هستیم و متاسفانه ویروس کرونا جان بسیاری از دوستان و هم استانی های عزیزمان را گرفت و خانواده های زیادی را داغدار کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به اینکه حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است و بنابر هشدارهای ستاد مبارزه با ویروس کرونا در مورد روند صعودی آمار مبتلایان و فوت شدگان، شایسته است علما و روحانیون و ائمه محترم جمعه ضمن توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از برگزاری نماز عید، تجمعات و دید و بازدیدهای ایام عید قربان، نسبت به ذبح قربانی مومنین عزیز منطقه و کمک به نیازمندان، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

ان شاء الله با یاری خداوند متعال و همدلی و همراهی مردم گرانقدر و همت جامعه پزشکی و درمانی استان، ویروس کرونا از جامعه بشری برطرف و بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم در تمامی اعیاد و مناسبت های دینی و ملی باشیم.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.