عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از ایجاد اختلاف بین گردان‌های تحت امر دولت مستعفی منصور هادی و جدایی کامل یک گردان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از ایجاد اختلاف بین نظامیان تحت امر دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن خبر داد. 

وی روز سه شنبه و طی پیامی توییتری اعلام کرد که یکی از گردان‌های مهم تحت امر منصور هادی به صنعا بازگشته و به دولت نجات ملی ملحق شده است.

وی در پیام توییتری خود نوشت: «یک گردان به همراه فرمانده خود به صنعا بازگشتند». نام و فرمانده گردان از سوی البخیتی فاش نشده است. این جدایی بار دیگر اختلافات موجود در ائتلاف متجاوز و دست‌نشانده آن در یمن را فاش می‌کند. 

بسیاری تلاش‌های عربستان و امارات در حمایت از دولت مستعفی را تلاشی برای تجزیه یمن می‌دانند. آل‌سعود معتقد است که تجزیه یمن می‌تواند از خطر حوثی‌ها علیه ریاض کم کند.

ائتلاف متجاوز به رهبری آل سعود در ابتدای سال ۹۴ جنگ ویرانگری را در یمن آغاز کرده که هزاران زن و کودک را خاک و خون کشیده است. علاوه بر گسترش بیماری‌های واگیردار در یمن به دلیل کمبود بهداشت، عمده شهروندان در این کشور با خطر سوء تغذیه روبرو هستند.

سازمان ملل همزمان با شیوع ویروس کرونا، هشدار داده که جامعه جهانی باید پیش از آنکه فاجعه انسانی در یمن رخ دهد، اقدامی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار