سامانه ملی «امید زندگی» که به همت یک موسسه مردم نهاد در استان کرمان طراحی شده بود امروز در نشست وزیر و معاون امور جوانان وزارت ورزش با اعضای مجمع ملی خیران ازدواج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامانه ملی «امید زندگی» مربوط به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده است که به همت موسسه مردم نهاد کلبه آسمانی استان کرمان طراحی شده و متقاضیان مشاوره می‌توانند با مراجعه به آن، موضوع و مشاور خود را انتخاب و با رزرو روز و ساعت مشاوره، به صورت آنلاین و مجازی مشاوره بگیرند.

همچنین در بخشی از این سامانه، مطالب آموزشی با موضوعات گوناگون برای عموم قابل دسترسی است.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در نشست وزیر ورزش و جوانان با اعضای مجمع ملی خیران ازدواج با اشاره به رونمایی سامانه ملی امید زندگی گفت: در سامانه امید زندگی که امروز با دستور وزیر رونمایی شد، تمام روانشناسان و روانکاوانی که مورد تایید هستند و فرایند تایید آن‌ها به دقت طی شده، حضور پیدا می‌کنند و تمام کاربران که همان مردم و جوانان هستند در استان‌های مختلف می‌توانند به شکل آنلاین از آن استفاده کنند.

او افزود: مدتی است که متخلفان بسیاری در فضای مجازی با جعل عنوان مشاور کار می‌کنند و راهنمایی‌های غلطی به مردم ارائه می‌دهند و صدمات زیادی به آن‌ها وارد می‌کنند؛ اما با ایجاد این سامانه خیال مردم از بابت تخصص مشاوران و روانکاوان راحت است و می‌توانند از رهنمود‌های آن‌ها استفاده کنند.

تندگویان تصریح کرد: اگر تا امروز می‌گفتیم ۳۵۰ دفتر مشاوره تخصصی ازدواج داریم، اکنون با وجود این سامانه شاید تا سال دیگر بتوانیم بگوییم ۲۰ هزار روانشناس و روانکاو تایید شده داشته باشیم که به مردم خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

او بیان داشت: از طریق این سامانه حتی می‌توانیم در پایان سال عمده مشکلات مردم را دسته بندی کرده و مهم‌ترین آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم که بنده معتقدم با این کار تحول عظیمی ایجاد می‌شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: این سامانه ۲ ماه به صورت پایلوت در استانی که طراحی شده اجرا می‌شود تا مشکلات احتمالی آن رفع و سپس در سطح کشوری عرضه شود.

تندگویان افزود: تمام دفاتر و مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج به این سامانه متصل می‌شوند و جوانان می‌توانند از این طریق، مشاوره قبل و بعد از ازدواج دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
وزیر برو باشگاه ها رو خصوصی کن
نمیتونی منحلشون کن
۲ تا باشگاه چقدر وقت میخوای؟
حتما میخوای اخرین روز کاری دولت خصوصی کنی؟
آخرین اخبار