استمرار تعطیلی مجالس ترحیم در آرامستان باغ رضوان

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت:با توجه به شیوع کرونا برگزاری مراسم‌های ترحیم در آرامستان‌های شهر اصفهان لغو شده، اما زیارت اهل قبور و خاکسپاری اموات با حضور حداقلی وابستگان متوفی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا مرادی مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان آرامستان‌ها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه غسل و کفن و دف اموات و ساماندهی آرامستان‌های سطح شهر را بر عهده دارد.

او افزود: اقدامات این سازمان رویکرد‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی دارد و با باورها، اعتقادات و آداب و رسوم مردم تعامل دارد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان این که شعار این سازمان برای مدیریت‌ها و واحد‌های زیرمجموعه «تعامل، تعادل و تبادل» بوده است، تصریح کرد: همواره سعی شده به تمام اعتقادات شهروندان در برگزاری آیین‌های آرامستان احترام گذاشته شده و تمام مسائل شرعی و بهداشتی رعایت شود.

او خاطرنشان کرد: در آرامستان باغ رضوان گواهی‌های فوت صادره، ساماندهی شده و با استقرار دادپزشکی در محل این سازمان و حضور نماینده پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی برای صدور گواهی فوت افرادی که در منزل فوت کرده و به سازمان منتقل می‌شوند، اقدامات لازم می‌شود.

مرادی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در کمیته فنی آرامستان باغ رضوان، یکسان‌سازی شکل و نمای سنگ قبور متوفیان و عملیاتی شدن نصب کتیبه متناسب با استاندارد‌های موجود است.

او با اشاره به شرایط فعلی آرامستان باغ رضوان به دلیل شیوع کرونا، گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد کرونا، برگزاری مراسم‌های ترحیم در آرامستان‌های شهر لغو شده، اما زیارت اهل قبور و خاکسپاری اموات با حضور حداقلی وابستگان متوفی و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: انتقال متوفیان از منازل به آرامستان باغ رضوان توسط خودروی حمل متوفی به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.