نخستین محموله ترانزیتی از طریق راهگذر (کریدور) کتای از پایانه مرزی دوغارون وارد خاک افغانستان شد تا با عبور از خاک این کشور و تاجیکستان به قرقیزستان منتقل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید محمدی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: دو کامیون که از مبدا گمرک شهید رجایی بندرعباس به مقصد قرقیزستان از مسیر افغانستان و تاجیکستان در قالب این راهگذر بارگیری شده بودند روز گذشته، پس از ورود به پایانه مرزی دوغارون در تایباد، پس از انجام تشریفات وارد افغانستان شدند.


بیشتر بخوانید:


او افزود: چهارم آذر ماه سال۹۸ نمایندگان کشور‌های عضو راهگذر کتای شامل ایران، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با حضور نمایندگان گمرک ایران، سازمان اکو، سازمان ایرو و اتاق بازرگانی در تهران نشستی برگزار نمودند و تردد ۲ کامیون در مسیر کتای از نتایج این نشست بوده است.

وی ادامه داد: با عنایت به لزوم توسعه مسیر‌های ترانزیتی و صادراتی متعدد و جایگزین به آسیای مرکزی، فعال نمودن راهگذر کتای در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.