بازگشایی مدارس و شروع فرآیند آموزش از ۱۵ شهریورماه خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی امروز در شورای آموزش وپرورش بهره مندی تمامی مدارس استان از بستر اینترنت شهرستان زاوه گفت: با توجه به قرمز بودن شرایط در استان کلاس‌ها غیر حضوری برگزار خواهد شد و در صورتی که به وضعیت زرد، نارنجی وحتی سفید برگردیم کلاس‌ها طبق بخش نامه‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.
 
او افزود: از اسفند ماه سال گذشته و با شیوع این ویروس کلیه فعالیت‌های آموزشی در سطح مدارس تعطیل شد که با بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی وهمچنین شبکه‌های مجازی تلاش شد تا آموزش‌های لازم در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، اما برای جمعیت زیادی از دانش آموزان زیر ساخت‌های لازم برای بهره گیری از بستر فضای مجازی و آموزش‌های مجازی فراهم نبود.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در حدود دو هزارو ۷۰مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند که با تلاش های صورت گرفته تا پایان خرداد ماه هزار و ۶۴۰ مدرسه از این تعداد به اینترنت متصل شده اند وبه منظور بهره مندی دانش آموزان ازآموزش‌های فضای مجازی تا پایان مردادماه تمامی مدارس از بستر اینترنت بهره‌مند خواهند شد.
بیشتربخوانید:


خدابنده با اشاره به اینکه هرساله شاهد بازنشستگی همکاران فرهنگی و افزایش جمعیت دانش آموزی هستیم، بیان کرد:۵۴ هزار کلاس درس فعال در خراسان رضوی داریم که سال گذشته ۱۶ هزار کلاس آن خالی و با کمبود نیروی همکار مواجه بوده ایم که امسال این رقم به ۱۹ هزار نفر افزایش خواهد داشت.

او تصریح کرد: این در حالی است که سهمیه استان در جذب نیرو در آزمون استخدامی پیش رو دوهزار و ۳۸۰نفر است که این عدد جبران کمبود نیرو را نخواهد کرد ودر صدد بکار بستن شیوه‌های مختلف برای جبران آن هستیم.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.