شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری نشد بلکه این حوزه ها با حضور در فضای مجازی باعث ایجاد گسنرش فعالیت های تاثیر گذار در دوران قرنطینه شد.

یوسف امینی قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه با توجه به فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان که باعث شکل گیری شرایط جدیدی در عرصه‌های مختلفی شد گفت: به نوعی این ویروس در این عرصه‌ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاثیر گذاشته است و فرایند‌های جدیدی در آن‌ها به وجود آمد که قبل از آن سابقه نداشته است.

او افزود: یکی از جایگاه‌هایی که تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفت مباحث فرهنگی و هنری بود، بعد از همه گیر شدن این ویروس، هنرمندان، گروه‌های نخبگان فرهنگی و هنری جز اولین گروه‌هایی بودند که نسبت به این موضوع واکنش نشون دادند.

قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت فعالیت‌های حضوری و فیزیکی و تاکید بر عدم حضور مردم در اجتماعات و اماکن عمومی اطلاع رسانی در فضای مجازی ایجاد شد که مجال گسترده‌ای برای فضای مجازی به وجود آمد و فعالیت‌ها در این بخش متمرکز شد و پویش‌هایی مانند در خانه بمانیم یا من ماسک می‌زنم انتشار یافت و هنرمندان اولین گروه‌هایی بودند در که این زمینه اطلاع رسانی کردند.

برگذاری فعالیت‌های سرگرمی در فضای مجازی

امینی با اشاره به ایجاد فعالیت‌های آموزشی، سرگرمی و هنری بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی که شامل کلیپ‌ها و تیزر‌های آموزشی، توسط اساتید در فضای مجازی تولید و منتشر شد، همچنین جلسات و محافل شعری در خراسان رضوی که حکایت دیرینه داشت هر هفته به صورت مجازی ایجاد شد، در فعالیت‌های سرگرمی و هنری، استندآپ کمدی مجازی ایجاد شد که با رویکرد طنزهمراه بود و همچنین برگزاری مجازی نمایشگاه‌های عکس که قبل از ویروس کرونا در سطح شهر‌ها فعالیت داشتند طبق زمان مقرر ادامه خواهند داشت؛ بخشی دیگر از فعالیت‌ها مباحث هنر تجسمی برای حوزه کودکان و نوجوان اعم از مسابقات نقاشی در فضای مجازی بود که جوایزی هم به آن‌ها داده شد.

او تصریح کرد: اخیرا دو انتخاباتی که داشته ایم در بحث انتخاب هیات مدیره خانه مطبوعات و هیات مدیره موسسات قرآنی این‌ها هم به صورت الکترونیکی و مجازی برگزار شدند.

بیشتر بخوانید؛

مسوول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل ارشاد خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به آسیب دیدن زیادی از شغل ها، با هماهنگی و دستور العمل دولت جمهوری اسلامی ایران در سامانه "کاراک" که مربوط به وزارت کار و اموراجتماعی است را در خراسان رضوی بیش از ۹۰۰ واحد کسب و کار فرهنگی ثبت نام کردیم و اطلاع رسانی‌های آن انجام گرفته است. تسهیلاتی که دولت برای متقاضیان در نظر گرفته است می‌تواند بخشی از آسیب و زیانی که به مشاغل وارد شده را جبران کند.

امینی با بیان اینکه ویروس کرونا ادامه دارد اظهار کرد: همه ما با رعایت کردن دستور العمل‌های بهداشتی می‌توانیم به مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، به جامعه و خودمان کمک کنیم و در پویش" من ماسک میزنم" شرکت کنیم تا هم پایه آن‌ها نقشی در شکست این ویروس ایفا کنیم.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار