فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و فرزندانمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به همراه چند نفر از فرماندهان و روسای فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در حاشیه بازدید از بازار بزرگ و میدان شهداء شهر کرمان گفت: توجه به مطالبات مردم در جهت تامین امنیت پایدار و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای تأمین آرامش شهروندان با حداکثر توان و امکانات، در دستور کار پلیس کرمان قرار دارد.

او تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و بروز هرگونه اقدام مجرمانه، پلیس اقدامات پیشگیرانه‌ی خود را افزایش داده و با حضور فیزیکی و استقرار در مکان‌های آسیب پذیر و جرم خیز و نیز افزایش گشت‌های خودرویی و پیاده، آمادگی برخورد با هر نوع بی‌نظمی را دارد.

سرهنگ فداء گفت: تعامل و همکاری میان پلیس و اصناف لازمه پیشبرد اهداف انتظامی جهت ایجاد امنیت پایدار در بازار است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: اصناف می‌توانند با شناسایی و معرفی افراد مجرم و مشکوک، پلیس را در کشف و پیشگیری از وقوع جرائم کمک کنند.

سرهنگ فداء افزود: جمع آوری و کمک به معتادان یکی از اقدامات پلیس جهت ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است و قطعا مأموران انتظامی در راه رسیدن به این هدف با جدیت و رافت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه سلامت و امنیت، گفت: انضباط پذیری و قانون مداری می‌بایست در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود که در همین راستا مشاوران و مددکاران کلانتری‌های شهر کرمان با هدف آگاه سازی همه اقشار جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در تلاشند.

سرهنگ فداء با اشاره به نقش تأثیرگذار خانواده در شکل گیری شخصیت کودکان و لزوم ایفای وظایف والدین در ترویج ارزش‌های اسلامی و ملی نسبت به هنجار‌های جامعه تاکید کرد و گفت: وقتی خانواده نقش خود در تربیت فرزندان را به درستی انجام دهد نیروی انتظامی مسئولیت دارد و باید حافظ این امنیت باشد و آسایش خاطر را در جامعه حفظ و نگهداری کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و فرزندانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار