افلاطونی گفت: طبق سوابق موجود در سازمان جنگل ها و مراتع کشور، پلاک های منتهی به قله دماوند تماما ملی است.

افلاطونی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها و مراتع در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با بحث وقف کوه دماوند تصریح کرد: طبق سوابق موجود در سازمان جنگل ها و مراتع کشور، پلاک های منتهی به قله دماوند تماما ملی است  و در اجرای مقررات ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور، برگ تشخیص به عنوان اراضی و مراتع ملی برای آن صادر شده است.

او افزود: برای تعداد زیادی از پلاک های موجود در کوه دماوند هم سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل ها صادر شده  است.

افلاطونی بیان کرد: در بعضی از پلاک ها به دلیل مشکلات فنی و حقوقی و وجود معارض، هنوز موفق به اخذ سند مالکیت نشدیم  اما اینکه سند مالکیت هنوز صادر نشده فقط منحصر به کوه دماوند نیست و برخی دیگر از اراضی ملی هم همین شرایط را دارند.

او ادامه داد: از این حیث ما نگرانی نداریم طبق آنچه که در سوابق سازمان جنگل ها وموجود است کوه دماوند به عنوان مرتع و زمین ملی شناخته شده و سند مالکیت آن هم به نام سازمان جنگل ها صادر خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص بحث وقف کوه دماوند گفت: این اراضی تماما مرتع تلقی می شوند و در صورتی که سابقه احیا نداشته باشد جزو اراضی ملی است و قابلیت مالکیت خصوصی ندارد و قطعا وقتی مالکیت خصوصی ندارند قابل وقف هم نخواهند بود.

افلاطونی بیان کرد: در صورتی که به هر شکل به صورت اشتباه، سند مالکیت به نام سازمان اوقاف صادر شده باشد با کارگروه های تعاملی که در سطح سازمان جنگل ها و سازمان اوقاف تشکیل می شود، این مشکل برطرف خواهد شد و ما پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار