مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از راه‌اندازی سایت تولید چیپس چوب در بوستان غدیر قم با هزینه ٣٠٠ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم با بیان چالش‌های پیش‌روی فضای سبز قم، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری و حفظ منابع به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان فضای سبز مورد توجه بوده و در همه حوزه‌ها با این نگاه برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

او بازیافت زباله‌های فضای سبز را یکی از دغدغه‌های سازمان دانست و افزود: یکی از زباله‌های تولیدشده در حیطه فضای سبز شاخه‌های درختان و نهاد‌های فضای سبز بعد از هرس در مقاطع و به دلایل مختلف بوده که می‌تواند به چرخه طبیعت بازگردانده شود.

جوادیان از خریداری دستگاه تولید چیپس چوب خبر داد و گفت: در حال حاضر با خریداری یک دستگاه تولید چیپس چوب بقایای درختان به‌صورت چیپس چوب بازیافت می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم ادامه داد: چیپس چوب علاوه بر خنک‌سازی سطح خاک، کاهش تبخیر و تعرق، افزایش فعالیت میکروبی، افزایش بهره‌وری آب به احیا و غنای خاک کمک شایانی می‌کند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: یکی از موارد کاربردی چیپس چوب تهیه بیوکمپوس و استفاده در زیباسازی فضای سبز به‌جای چمن بوده که تا امروز در بعضی از بوستان‌ها مانند بوستان مینا منطقه یک مورد استفاده قرارگرفته است.

جوادیان همچنین از راه‌اندازی سایتی برای تولید چیپس چوب در بوستان غدیر قم خبر داد و بیان کرد: برای راه‌اندازی این سایت اعتباری بالغ‌بر ٣٠٠ میلیون تومان پیش‌بینی شده و چندین دستگاه تولید چیپس چوب در آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

او تأکید کرد: با راه‌اندازی این سایت حجم زباله فضای سبز به‌شدت کاهش پیداکرده و با افزایش بهره‌وری و حفظ منابع می‌توانیم به احیا و غنای خاک برای کاشت گونه‌های جدید کمک کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار