مدیر کل دامپزشکی مازندران شیوه نظارت بهداشتی دامپزشکی را بر نحوه عرضه دام زنده برای عید قربان امسال تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی، گفت: در عید قربان امسال برخلاف سال‌های گذشته تاکید داریم اماکن عرضه موقت دام به حاشیه شهر‌ها و به صورت پراکنده ایجاد شود تا با ازدحام جمعیت برای خرید دام زنده در چند مکان مشخص روبرو نشویم.

او افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا شهروندان برای ادای این سنت از چند روز قبل از روز عید، اقدام به خرید دام زنده کنند و خرید دام زنده را فقط به روز قبل از عید نگذارند.

دکتر رضوانی با اشاره به تشکیل اکیپ‌های سیار دامپزشکی برای سرکشی از میادین موقت عرضه دام زنده، گفت، این اکیپ‌ها متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هستند که با مراجعه به گله‌ها، سلامت دام‌های عرضه شده را تائید می‌کنند.

او افزود: از مردم درخواست داریم تا برای تامین سلامت خود و خانواده امسال با شرایط ویژه دام را در کشتارگاه‌های دام قربانی کرده و لاشه دام قربانی شده را بعد از بازرسی صحی گوشت توسط کارشناسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها و تائید حلیت دام توسط روحانیون ناظر شرعی تحویل گیرند.

دکتر رضوانی با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روز جمعه گفت: با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده کلیه اقدامات کشتار و نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان بصورت رایگان بوده و امیدواریم مردم در امسال استقبال خوبی داشته باشند.

او از مردم خواست تا از خرید دام‌های بیمار و یا دارای لاغری مفرط هستند و یا اینکه دارای تاول بر روی دنبه، پوست و سایر اندام خارجی می‌باشند و همچنین دارای پشم‌های بلند، ژولیده، دارای لنگش، نفخ و بیماری‌های گوارشی مانند اسهال هستند خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران، افزود:همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مازندران در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی هم استانی‌های می‌باشند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.