فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان نسبت به جنگ تحمیلی اطلاعات کافی ندارند و منشاء مشکلات کشور را این جنگ می‌دانند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانشاه امیری فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان نسبت به جنگ تحمیلی اطلاعات کافی ندارند و منشاء مشکلات کشور را این جنگ می‌دانند، گفت : واقعیت این است که تقریباً همه داشته‌های امروز ما مدیون دفاع مقدس است، اما متاسفانه این درک و تصور به درستی در جامعه وجود ندارد که می‌تواند ناشی از نبود تحلیل و مطالعات علمی کافی و کاربردی در باره دفاع مقدس باشد.

او مصادره شدن جنگ تحمیلی را از دلایل عدم ورود اندیشمندان برای بررسی و تحلیل آن دانست و گفت : باید اجازه داد که مطالعات روشمند و علمی درباره جنگ تحمیلی به صورت آزادانه در دانشگاه‌ها صورت بگیرد و انتشار آن‌ها نیاز به تایید نهاد‌های نظامی نداشته باشد و از درون این مطالعات و واقعیت‌های جنگ باید ارزش‌های جامعه استخراج شود.

او افزود: هیچ وقت چهره عریان واقعی جنگ در فیلم‌های ما نشان داده نشده و تنها تصاویر نادرستی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

امیری با بیان اینکه نباید از واقعیات جنگ فرار کنیم افزود: ما همچنان در مطالعات دفاع مقدس خیلی فقیر هستیم و این نقصان بزرگی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.