رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد پیشنهاد خلع سلاح مقاومت در ازای دریافت کمک چندین میلیارد دلاری را رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از رد پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری کمک به این جنبش از سوی فرستادگان قدرت‌های بزرگ در ازای خلع سلاح مقاومت خبر داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد این پیشنهاد که در برگیرنده پروژه‌هایی زیربنایی بود، دو ماه پیش در چارچوب طرح معامله قرن به این جنبش ارائه شد. هنیه با تاکید بر اینکه حماس معامله قرن یا هر پیشنهادی در این چارچوب را نخواهد پذیرفت، افزود طرف‌هایی که این پیشنهاد را ارائه کردند، خواستار خلع سلاح مقاومت و ادغام آن در نیرو‌های پلیس، اداره نوار غزه به طور مستقل، پایان دادن به مقاومت و دست کشیدن از آرمان قدس بودند.

هنیه خاطر نشان کرد گروه‌هایی که برای دیدار با سران حماس و طرح این پیشنهاد آمدند از سوی قدرت‌های بزرگ فرستاده شده بودند. آن‌ها طرح‌های بزرگ ۱۵ میلیارد دلاری در نواره غزه را پیشنهاد دادند. این مقام ارشد حماس با اشاره به مفاد این دیدار گفت آن‌ها در ازای این پیشنهاد خواهان انحلال شاخه نظامی مقاومت و ادغام آن با نیرو‌های پلیس بودند. این به معنای از دست دادن سلاح‌های سنگین و موشک‌هایی است که تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد.

بنابر اعلام رئیس دفتر سیاسی حماس، این پیشنهاد با تاکید بر پایان دادن به مقاومت و بی طرفی نواره غزه ارائه شد. هنیه یادآور شد قطعا چنین پیشنهادی از سوی ما رد شد.

هنیه همچنین با بیان روابط خوب قطر با همه طرف‌های فلسطینی، بر نقش میانجیگری صادقانه دوحه در راستای دستیابی به توافق میان جنبش‌های فتح و حماس تاکید کرد. این مقام ارشد جنبش حماس افزود انتخابات آینده آمریکا پیامد‌های خود را بر مسئله فلسطین، معامله قرن و مسائل خلیج فارس خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار