فرماندار اشکذر گفت: حرکت هرم سنی جمعیت شهرستان اشکذر رو به پیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هادی هادی نسب فرماندار اشکذر در نشست با رئیس اداره ثبت احوال شهرستان با اشاره به کاهش  آمار ولادت در شهرستان، گفت: آمار ثبت شده مرکز بهداشت و ثبت احوال بیانگر کاهش جمعیت و حرکت هرم سنی جمعیت شهرستان به پیری است و این مسئله تهدید جدی برای آینده شهرستان به شمار می‌رود.

او به مسئولیت دستگاه‌های متولی در امر افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: شهرستان اشکذر جزء شهرستان‌هایی است که روند پیری آن در چند سال آینده مشهود خواهد بود، لذا خطرات ناشی از تحدید جمعیت باید جدی انگاشته شود و آسیب شناسی و برنامه ریزی دقیقی برای توجه به این موضوع صورت گیرد.

هادی هادی نسب ادامه داد: باید با تکیه بر نظرات و مبانی کارشناسی شده برگرفته از سبک زندگی اسلامی، سعی در تحکیم مبانی خانواده همچنین توسعه و ترویج شایسته و همه جانبه فرهنگ فرزندآوری در بین شهروندان داشته باشیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اشکذر ضمن ارائه آمار ثبت وقایع چهار گانه حیاتی شهرستان، امیرعلی و ابوالفضل در گروه پسران و فاطمه و زینب در گروه دختران را بیشترین اسامی که خانواده‌ها برای فرزندان خود انتخاب نموده عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.