ناظر گمرکات استان کرمانشاه از بازگشایی رسمی مرز سومار برای صادرات به عراق خبر داد و گفت : قرار است این مرز دو روز در هفته فعالیت تجاری داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه از بازگشایی رسمی مرز سومار از امروز (ششم مرداد) خبر داد و گفت : اگرچه از چندی قبل مرز برای تردد باز بود، اما عملا خروج کامیون‌ها صورت نمی‌گرفت.

او گفت : دلیل انجام نشدن مبادلات هم این بود که مجوز‌هایی که از قبل برای صادرات کالا از مرز سومار از طرف عراق صادر شده بود مربوط به گذشته بود که تاریخ آن به پایان رسیده بود و روند اخذ مجوز‌های جدید مقداری طول کشید.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه طرف ایرانی مشکلی در زمینه تردد کالا نداشت، افزود: این تاخیر از سمت طرف عراقی بود و ما آمادگی کامل را برای تردد کامیون‌ها داشتیم.

حیدری افزود: قرار است مرز سومار ابتدا برای دو روز در هفته شامل روز‌های یکشنبه و چهارشنبه فعال باشد و هدف از این روند نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی به درخواست طرف عراقی است.

 ناظر گمرکات استان کرمانشاه،ادامه داد: قرار است شرایط تردد روزانه حدود ۲۰۰ کامیون از این مرز فراهم شود.

او با اشاره به تعطیلی مرز سومار از زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: در این مدت نزدیک به ۱۵۰۰ کامیون مصالح ساختمانی در مرز خوابیده بود که با بازگشایی سومار از امروز حدود ۶۰ تا ۷۰ کامیون از این تعداد عبور کرد و حدود دو هفته زمان نیاز داریم که این کامیون‌ها از مرز عبور کنند و بعد سراغ بار‌های صادراتی جدید برویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.