کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی تحولی بزرگ در اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی تحولی بزرگ در اقتصاد دیجیتالموسی کله سری، کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در ارتباط با تکنولوژی نسل پنجم شبکه ارتباطی گفت: نسل پنجم شبکه ارتباطی یک تحول بزرگ در زمینه ارتباطات و دیجیتال است و برای رشد اقتصاد دیجیتال در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

او ضمن اشاره به سرعت بیشتر تکنولوژی نسل پنجم نسبت به نسل چهارم، افزود: تکنولوژی نسل پنجم مزایایی مثل تاخیر کمتر، ظرفیت دسترسی بیشتر، قابلیت اطمینان بالا، ارتقا ارتباطات پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط با اشیا دارد که می‌تواند جهت رشد اقتصاد دیجیتال در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل با بیان اینکه مزایای اینترنت اشیا و تاثیر فناوری نسل پنجم، ادامه داد: اینترنت اشیا (IOT) با فناوری جدید شبکه، متحول خواهد شد و به دلیل داشتن باند فرکانسی بالا همه چیز به اینترنت متصل می‌شود و پس از پیاده سازی کامل این پروژه در کشور شاهد پیشرفت در بحث جراحی از راه دور، شهر هوشمند، خودرو‌های هوشمند و ... خواهیم بود.

کله سری در پایان یادآور شد: اولین سایت با تکنولوژی نسل پنجم با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت ایرانسل در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است که تست سرعت از این سایت، سرعت دانلود ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه را نشان داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
نسل 5 پیشکش موبایل در روستای لنج آباد مشگین شهر و روستا های هم جوا رش انتن نمیده یه کاری بکنید