مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون گفت: با راه اندازی نخستین کارگاه فیروزه کوبی در شهرستان کازرون برای ۶ نفر ایجاد اشتغال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،ر محمدجواد جوکاری مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون امروز ۶ مردادماه ۱۳۹۹ با اشاره به اعطای مجوز کارگاهی به یک کارگاه فیروزه‌کوبی در شهرستان کازرون، اظهار کرد: این کارگاه دارای مساحت بیش از ۲۶۰ مترمربع است و آثار شاخص و منحصر به فردی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

او ادامه داد: در این کارگاه بیش از ۶ هزار مدل مختلف در زیرمجموعه ۱۲ طرح تولید می‌شود که شامل زیورآلات دست‌ساز و دستبند‌های قلم‌زنی است.

جوکاری با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن این هنر از سوی هنرمندان این شهرستان، گفت: فیروزه کوبی از قدمت حدوداً ۷۰ سال برخوردار است که ابتدا در مشهد بر روی زیورآلات و سپس در اصفهان بر روی ظروف انجام گرفته است و با راه اندازی نخستین کارگاه فیروزه کوبی در این شهرستان برای ۶ نفر در این زمینه اشتغال فراهم شده است.

او بیان کرد: شهرستان کازرون از قدمت تاریخی زیادی برخوردار است و از صنایع‌دستی شاخصی از جمله دولچه دوزی و رو وار بافی به دست استادان بنامی بهره می‌برد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.